Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Polismyndigheten söker två administratörer till receptionen i Kungsbacka

Organisation

Polisregion Väst

Län

Hallands län

Utlyst

14 januari 2019

Ansök senast

04 februari 2019

Referensnummer

C24430/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4600 anställda arbetar för att genomföra kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Lokalpolisområde Kungsbacka ingår i Polisområde Halland. Din arbetsplats kommer att vara polisstationen i Kungsbacka. Vår service vänder sig främst till medborgare i Kungsbacka. Naturligtvis begränsas inte vår service av geografiska gränser, utan vårt huvuduppdrag är service till allmänheten.

Administratörerna kommer att placeras i gruppen stöd/service som receptionspersonalen är en del av. Arbetsgruppen är relativt liten så därför är samarbetsförmåga A och O för att verksamheten ska fungera.

Arbetsbeskrivning

Som administratör i receptionen är Du myndighetens ansikte utåt. Du arbetar med att ta emot besökande och ge upplysningar och service till allmänheten i olika ärenden. Huvudsakliga arbetsuppgifter:

• Handlägga pass/identitetsansökningar
• Ta emot och hjälpa besökare i receptionen
• Utlämning av resehandlingar
• Hantera hittegods
• Ta emot anmälningar
• Registrera ordningsförelägganden
• Hantera delgivningar
• Besvara frågor via telefon och mail, samt övrigt förekommande receptionsarbete.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
• Erfarenhet av serviceinriktat arbete där du haft mycket externa kontakter, företrädesvis i form av personliga möten
• Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
• Goda kunskaper i engelska i tal och förståelse
• God datorvana

Meriterande:
• Arbetslivserfarenhet från offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att hantera pass- och identitetskortsansökningar
• Utomnordiska språkkunskaper, utöver engelska

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete samt är flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det.
Arbetsbelastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket medför att du behöver kunna hantera ett lugnt såväl som ett högt arbetstempo för att trivas i rollen.

Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme, vilket avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Ibland kommer du att möta människor som råkat ut för svåra händelser, därav är det viktigt att du känner dig trygg med att hantera denna typ av situationer.

Du kommer arbeta både självständigt och tillsammans med kollegor inom myndigheten. Därför söker vi dig som är prestigelös, har en god samarbetsförmåga, god kommunikativ förmåga, samt en vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.

När vi anställer kommer vi lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Information om tjänsten:
Alexandra Larsson, Gruppchef Stöd/service
Anders Wiss, chef LPO Kungsbacka

Information om rekryteringsprocessen:
Hanna Lundbäck, HR-konsult

Nås via polisens växel 114 14

Fackliga företrädare

Fackliga företrädare för SEKO Polisen, ST inom Polisen, Polisförbundet region Väst och SACO-S nås via polisens växel 114 14

Övrig information

Anställningens omfattning
Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning i 6 mån
Omfattning: Heltid, veckoplanering
Arbetstid: Dagtid och viss kvällstid
Tjänsteställe: Kungsbacka

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll och säkerhetsintervju enligt säkerhetsskyddslagen) kan komma att genomföras före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att kontakta ansvarig HR-konsult.

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen