Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Erfaren administratör till Underrättelseenheten på Noa i Stockholm

Underrättelseenheten vid Nationella operativa avdelningen söker en medarbetare med placering i Stockholm för arbete som administrativt stöd till enhetens chefer. Du arbetsleds av enhetschefen och ingår i enhetens ledningsgrupp.

Organisation

Nationella operativa avdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

11 juli 2019

Ansök senast

25 juli 2019

Referensnummer

119/19

Arbetsplatsbeskrivning

Beskrivning av arbetsplats

Nationella operativa avdelningens uppgifter och ansvar har bäring på nationell och internationell kommunikation och samordning, nationell och internationell underrättelseverksamhet, utredning av föreskrivna brottstyper eller sällan förekommande brott samt biträde till regionerna. Dessutom ska avdelningen genom omvärldsbevakning och omvärldsanalys ha ansvar för framtagande av lägesbilder avseende brotts- och händelseutveckling nationellt och internationellt samt ha ett tydligt funktions- och processansvar för flera verksamhetsområden.

Nationella operativa avdelningen ska också vara nationell kontaktpunkt mot Säkerhetspolisen, Försvarsmakten och Försvarets radioanstalt. Avdelningen ska bestå av åtta organisatoriska enheter; en operativ enhet, en utredningsenhet, en underrättelseenhet, en internationell enhet, en beredningsenhet, en kontaktenhet, ett kansli samt ekobrottskansliet.

Underrättelseenheten består av underrättelsesektionen, sektionen för underrättelsesamordning och finanspolissektionen. Enhetens huvudsakliga uppdrag är att vara en kunskapsorganisation på nationell och internationell nivå genom att inhämta, bearbeta och delge underrättelser till polisverksamheten. 

Enhetens verksamhet har både en strategisk och en operativ inriktning.

Arbetsbeskrivning

  • Vi söker dig som har lång erfarenhet av chefsadministration, men som vill utvecklas till att även handlägga ärenden självständigt.
  • Planera och förbereda möten och konferenser
  • Skriva dagordningar, föra protokoll och upprätta beslutsunderlag
  • Sammanhålla utbildningsplanering
  • Akt- och arkivhantering, post- och e-posthantering, telefonservice m.m.
  • Fakturaadministration och enklare budgetering
  • Boka hotell och resor

Kvalifikationer

  • Godkänd eftergymnasial utbildning
  • Minst fem års erfarenhet av brett arbete med administrativa arbetsuppgifter och grundläggande kunskaper om ärendehantering och förvaltning inom staten
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • Erfarenhet av att föra mötesprotokoll
  • Goda kunskaper i Office-paketet

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

  • Erfarenhet av arbete i myndighet
  • Kunskaper om Agresso
  • Erfarenhet av diarieföring vid myndighet
  • Erfarenhet av att självständigt handlägga enklare ärenden

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Marcus Willner / 0725- 29 52 26

Fackliga företrädare

Kent Svärd, SACO, tfn 010-56 34 21
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 0732-490 422

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Veckoplanerad
Tillträde: Enligt överenskommelse

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till (t.ex.) jobb.noa@polisen.se senast den 25/7 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. 119/19 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att antingen kontakta Maria Gunnarsson / maria-j.gunnarsson@polisen.se eller att du skickar din ansökan uppmärkt med via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56 ref.nr 119/19, 102 26 Stockholm.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen