Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

HR-avdelningen söker Chefssekreterare till HR-direktören

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Organisation

HR-avdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

05 juli 2019

Ansök senast

26 juli 2019

Referensnummer

C29843/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Du är som anställd på polisens HR-avdelning delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag. HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens mål. Ansvaret omfattar områdena arbetsgivarutveckling, förhandling, arbetsmiljö, chef- och medarbetarskap samt kompetensutveckling inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Vidare ansvarar avdelningen för myndighetens personalansvarsnämnd samt samarbete med arbetstagarorganisationerna. Inom HR-avdelningen arbetar ca 800 medarbetare. 

Du kommer att vara en del av den grupp inom HR-avdelningens avdelningskansli som utgör stöd och bereder ärenden för HR-direktören, kanslichefen och avdelningens strategiska ledningsgrupp. Tjänsten innebär ett självständigt och kvalificerat arbete mitt i händelsernas centrum. 

Arbetsbeskrivning

Som chefssekreterare kan vi erbjuda ett spännande och utvecklande arbete där varje dag bjuder på nya utmaningar. Dina huvudsakliga arbetsuppgifter blir att stödja HR-direktören med att planera och genomföra det dagliga administrativa arbetet. Som chefssekreterare stöttar du även HR-avdelningens ledningsgrupp administrativt och för protokoll vid olika möten, men är även behjälplig i andra frågor som rör avdelningskansliet i stort. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter: 
• Organisera, planera och förbereda interna/externa möten 
• Vara protokollförare vid möten 
• Stödja beredning av ärenden 
• Hantera resebokningar och kalendrar 
• Hantera diarieföring, attestering av fakturor och inköp 
• Hantera övriga administrativa uppgifter 
• I övrigt vara HR-direktören behjälplig i stort och smått 

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som: 
• Har gymnasieexamen 
• Har flerårig erfarenhet av kvalificerad service och administrativt stöd på högre chefsnivå från offentlig eller privat sektor 
• Behärskar både svenska och engelska bra i tal och skrift 
• Har mycket goda kunskaper i Officepaketet 

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har: 
• Eftergymnasial utbildning inom administration, ekonomi eller HR 
• Erfarenhet från att arbeta inom statlig verksamhet 
• God erfarenhet av protokollskrivning 
• Förvaltningsrättsliga eller arbetsrättsliga kunskaper 

Personliga egenskaper 
Rollen som chefssekreterare ställer höga krav på dig som person och för att passa i rollen måste du ha stor integritet och vara bra på att strukturera och prioritera ditt arbete. Du är flexibel, tar initiativ och söker den information du behöver. Om HR-direktören inte är på plats förväntas du vara tillgänglig för att svara på frågor och vara behjälplig. Det är viktigt att du är tydlig och serviceinriktad. Vi söker en driftig, glad och initiativrik person som har förmågan att se vad som behöver göras, hur det ska göras och när det ska göras. Rollen som chefssekreterare innebär ofta ett högt tempo och du behöver ha förmågan att växla mellan olika arbetsuppgifter samt trivas med att arbeta i en miljö med snabba omväxlingar där arbetsuppgifterna varierar. Om du dessutom tycker om att utveckla och förbättra arbetssätt och processer så ser vi det som ett plus. 

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och dina personliga egenskaper för denna funktion. 

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:Jenny Hedqvist, 076149 0150 , jenny.Hedqvist@polisen.se

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Sanja Galusic, 0730864038, Sanja.Galusic@polisen.se

 

Fackliga företrädare

Anna Owens, SACO, tfn 010-563 48 81

Sofia Ask/Polisförbundet, tfn 010-563 87 10

Johan Gertz/Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92

Karna Tillheden/SEKO Polisen, tfn 0732-490 422

 

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.

Arbetsort: Stockholm

Arbetstid: Flextid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Funktion: Chefssekreterare HR-avdelningen, avdelningskansliet

 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 20190726 I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen