Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Polismyndigheten söker administratör till receptionen i LPO Halmstad, rgn Väst

Organisation

Polisregion Väst

Län

Hallands län

Utlyst

12 juni 2019

Ansök senast

26 juni 2019

Referensnummer

C29213/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör till vårt team som är serviceinriktad, strukturerad och har god samarbetsförmåga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Region Väst

Polisregion Väst består av Hallands och Västra Götalands län. Cirka 4 600 anställda arbetar för att genomföra polisens kärnuppdrag i de 55 kommunerna. Verksamheten i polisregionen är organiserad i fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en regional underrättelseenhet och ett regionkansli. I polisområdena finns lokalpolisområdena, som är kärnan i polisverksamheten. Nationella avdelningar finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Halland

Polisområde Halland omfattar sex kommuner och är organiserat i fyra lokalpolisområden: Kungsbacka, Varberg, Falkenberg och Halmstad. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett områdeskansli.

LPO Halmstad

Verksamheten vid lokalpolisområdena leds av en lokalpolisområdeschef som inom sitt geografiska område svarar för utredning i enlighet med den nationella brottskatalogen, ingripande- och områdespolisverksamhet, receptionsverksamhet, godshantering, brottssamordning samt extern samverkan och medborgarlöften. Lokalpolisområde Halmstad består av Halmstad och Laholm. Placeringssort är i Halmstad men vid behov kan även tjänstgöring på annan ort förekomma.

Arbetsbeskrivning

Som administratör med inriktning mot reception är du myndighetens representant i kontakten med de besökare som kommer till polisstationen. I dina ansvarsområden och arbetsuppgifter ingår bland annat att:

  • Handlägga pass-/identitetskortsansökningar.
  • Ta emot och hjälpa besökare i receptionen
  • Besvara inkommande telefonsamtal och mail
  • Hantera hittegods
  • Ta emot anmälningar
  • Registrera ärenden/diarieföring
  • Hantera delgivningar

Kvalifikationer

KRAV:
Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Fullgjord och godkänd gymnasieutbildning eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig
  • Minst 3 års heltidsarbete i reception eller fysisk kundservice så som i butik
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska samt engelska i tal och skrift
  • Körkort B

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

  • Språkkunskaper utöver engelska och de nordiska språken
  • Tidigare erfarenhet av att hantera pass- och identitetskortsansökningar
  • Erfarenhet av att ha arbetat administrativt i en offentlig verksamhet


Personliga egenskaper

Vi söker dig som har en utpräglad känsla för service och som trivs i en roll med många olika kontaktytor. Du är noggrann och värdesätter hög kvalitet i ditt arbete, men är också flexibel och har förmåga att prioritera när situationen kräver det. Tjänsten innebär varierande arbetsuppgifter, vilket innebär att du behöver kunna hantera ett lugnt såväl som ett högt arbetstempo för att trivas i rollen. Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Ibland kommer du att möta människor som råkat ut för svåra händelser, därav är det viktigt att du känner dig trygg med att hantera denna typ av situationer. Du kommer att arbeta självständigt såväl som med dina övriga kollegor inom myndigheten. Därför söker vi dig som har en god samarbetsförmåga och god kommunikativ förmåga, internt såväl som externt och har en vilja att bidra till ett gott arbetsklimat.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Christer Andersson, 010-566 01 22

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Hanna Gustafsson, hanna.gustafsson@polisen.se

Fackliga företrädare

Fackliga kontaktpersoner:
SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen

Samtliga nås via polisens växel 114 14

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader om du inte redan är anställd inom myndigheten
Arbetsort: Halmstad
Arbetstid: Periodplanerad arbetstid, helgtjänstgöring kan förekomma. Heltid.
Funktion: Anställning som administratör i region Väst, PO Halland, LPO Halmstad

 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 26 juni 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!


Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen