Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Kvalificerade handläggare med inriktning mot arbetsrätt till Arbetsgivarpolitik

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu kvalificerade handläggare med inriktning mot arbetsrätt till gruppen för Arbetsgivarpolitik vid HR-avdelningens sektion för Arbetsgivarutveckling. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga koll

Organisation

HR-avdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

10 maj 2019

Ansök senast

31 maj 2019

Referensnummer

C28202/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndigheten söker kvalificerade handläggare med inriktning mot arbetsrätt.

 

HR-avdelningens främsta uppgift är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens såväl kortsiktiga som långsiktiga mål. 

HR-avdelningens ansvar omfattar följande områden:

arbetsgivarutveckling, chef- och medarbetarskap, kompetens inklusive Polismyndighetens utbildningsverksamhet. Vidare ansvarar avdelningen för värdeskapande samarbete med arbetstagarorganisationerna och myndighetens personalansvarsnämnd. 

Arbetsgivarutveckling arbetar med lönebildningsarbete, kollektivavtal och villkorsfrågor samt arbetsrätt. Vi leder utvecklingen och ansvarar för riktlinjer och policys inom arbetsgivarpolitikens område. Arbetsgivarutveckling är också genom sin specialistkompetens ett stöd till hela HR-avdelningen.

 

Arbetsbeskrivning

Vill du vara med i utvecklingen av Sveriges största myndighet och inom ramen för detta bidra till att utveckla hållbara HR-processer med kärnverksamheten i fokus? 

Du kommer att vara placerad vid Arbetsgivarutveckling/Arbetsgivarpolitik på Polismyndighetens HR-avdelning på nationell nivå. 

Huvudsakliga arbetsuppgifter: 

• Bistå organisationen med rådgivning och stöd inom arbetsrättsområdet 
• Handlägga vid sektionen förekommande ärenden såsom prövning av bisysslor, överklaganden av tjänstetillsättningar mm.
• Delta i arbetet med att utarbeta myndighetens styrdokument inom arbetsgivarpolitik 
• Genomföra utbildningar inom ditt specialistområde 

 

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som:

• relevant akademisk examen med fördjupning mot arbetsrätt eller annan mångårig erfarenhet vilken arbetsgivaren bedömer som likvärdig.
• erfarenhet av arbete inom det arbetsrättsliga området, gärna inom en stor och komplex organisation 


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• erfarenhet av att arbeta med statliga kollektivavtal och villkor 
• erfarenhet från att utbilda inom det arbetsrättsliga området 
• erfarenhet av omställningsarbete, utlandsavtal och/eller rehabiliteringsfrågor

 

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är trygg i din person och att du är väl förankrad i din HR-roll. Du har förmåga att skapa förtroendefulla relationer och ett reflekterande förhållningssätt med god förmåga att lyssna, föra konstruktiv dialog, samverka och fatta beslut. Vidare är du resultatinriktad och strukturerad i ditt arbetssätt. 

Vi söker dig som har/är: 
• initiativrik 
• driven 
• beslutsam 
• lösningsfokuserad 
• hög integritet 

 

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och personlig lämplighet. 

 

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:

Olov Augrell, tfn: 072-219 39 86.


Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:

Emma Färlin på mail: emma.farlin@polisen.se

Fackliga företrädare

Anna Owens/SACO, tfn 010-563 48 81
Sofia Ask/Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz/Fackförbundet ST, tfn 010-567 70 92
Karna Tillheden/SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27

 

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader

Arbetsort: Stockholm, Göteborg eller Malmö

Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Funktion: Handläggare, HR-avdelningen, Arbetsgivarutveckling, Arbetsgivarpolitik

 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

 

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 31a maj 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

 

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

 

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen