Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Är du erfaren projektledare och letar efter ett nytt spännande jobb?

Vi bygger inga virtuella världar eller pokerbord – det vi utvecklar är avgörande för att brott ska klaras upp, att brottsligheten ska minska och för att alla i Sverige ska känna sig trygga.

Organisation

IT-avdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

05 mars 2019

Ansök senast

26 mars 2019

Referensnummer

A117.022/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Våra system används i polisernas vardag – dygnet runt, året runt. Från ett ingripande mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång.

Polisens IT-avdelning har ca 800 anställda och ansvarar för all it som används av myndighetens ca 30 000 medarbetare.

Arbetsbeskrivning

Sektionen Operativa verksamhetssystem vid polisens IT-avdelning ansvarar för flertalet IT-system som den operativa polisverksamheten använder dagligen. Gruppen Ledningscentralsystem ansvarar för bland annat ärendehanteringssystemet och kommunikationssystemet som används på landets ledningscentraler. Därför arbetar vi medarbetardrivet, i nära samverkan med den operativa verksamheten. Uppdragen bedrivs i linjeverksamheten vilket innebär att vårt uppdrag innehåller såväl utveckling, omvärldsbevakning som renodlad förvaltning.

Som uppdragsledare är dina huvudsakliga arbetsuppgifter:
• leda olika typer av uppdrag och projekt samt förvaltningsaktiviteter
• ta fram projektplaner
• planera, budgetera och följa upp arbetet
• resursplanera och resurssäkra utifrån de behov som följer av uppsatta mål
• säkerställa att uppdraget/leveransen drivs kostnads- och verksamhetseffektivt
• planera och driva uppdraget/leveransen i enlighet med polisens modeller
• bevaka omvärdsförändringar
• besvara remisser och förfrågningar
• bereda och ta fram underlag till beslut
• vara kontaktyta mot olika myndigheter som Polismyndigheten samverkar med.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
• Relevant akademisk examen. Alternativt att du har motsvarande förvärvad erfarenhet som Polismyndigheten bedömer som relevant
• Minst tre års dokumenterad erfarenhet av att leda projekt inom IT-området
• God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

Meriterande
• Akademisk examen inom IT-området
• Erfarenhet av integration av komplexa IT-system och teknisk systemförvaltning
• Erfarenhet av agilt arbetssätt

Personliga egenskaper
Uppdraget kräver en person som är självgående och kan arbeta självständigt under eget ansvar med ett stort mått av analysförmåga och noggrannhet med ett resultatinriktat och serviceorienterat förhållningssätt. Personen bör kunna se behov och utifrån dessa självständigt söka och ta sig arbetsuppgifter. Personen bör vara strukturerad, pedagogisk och tydlig samt ha god förmåga att arbeta både enskilt och i grupp.

Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Vill du veta mer? Välkommen att kontakta gruppchef Robert Bergh, robert.bergh@polisen.se.

Fackliga företrädare

Facklig information lämnas av: Kent Svärd, SACO, tfn: 010-56 34211; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn: 010-56 38710; Johan Gertz Fackförbundet ST, tfn: 010 5677092; Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn: 073-249 04 22.

Övrig information

Anställningen
Arbetsort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och bidrar till att skapa förtroende för polisen.

Ansökan:
Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 26 mars 2019. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Märk din ansökan med dnr A117.022/2019 i mailets ärendemening.
Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan via post till:
Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult Emmy Angeklint, emmy.angeklint@polisen.se.

Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är att du som kandidat samtycker till sådan behandling som en del av ansökan till tjänsten, där du som kandidat väljer vilken typ av personuppgifter som delas med Polismyndigheten i detta avseende. Observera att du som kandidat är berättigad att när som helst dra tillbaka det nämnda samtycket genom att kontakta Polismyndigheten.

Dina personuppgifter behandlas hos oss under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen, dock längst två år. Du som kandidat kan när som helst kontakta Polismyndigheten för att utöva rätten att få tillgång till, korrigera eller radera personuppgifter. Även för att begränsa eller invända mot behandlingen av din data samt rätten till dataportabilitet. Dessutom har du som kandidat rätt att lämna ett klagomål till dataskyddsmyndigheterna när det gäller behandling av dina personuppgifter.

De personer som har tillgång till personuppgifterna är rekryterande chef samt HR-konsulter hos Polismyndigheten. Har du frågor kring integritet, kontakta Polismyndigheten för ytterligare information. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen