Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Polismyndigheten söker administratör till Utredningsjouren i Kalmar

Polismyndigheten söker administratör till Utredningsjouren, Polisområde Kalmar Kronoberg, Region Syd.

Organisation

Polisregion Syd

Län

Kalmar län

Utlyst

12 mars 2019

Ansök senast

26 mars 2019

Referensnummer

C25939/2019

Arbetsplatsbeskrivning

.Polismyndigheten, region Syd har cirka 4 700 anställda. Regionen består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen. 

Polisområde Kalmar Kronoberg är region Syds geografiskt och befolkningsmässigt största polisområde med cirka 444 000 invånare uppdelat på 20 kommuner. Området har fem lokalpolisområden, Kalmar, Nybro, Västervik, Växjö och Ljungby. 

Vi söker nu en administratör för tillsvidareanställning som administratör till Utredningsjouren i Kalmar.

Arbetsbeskrivning

Som administratör vid Utredningsjouren består arbetsuppgifterna i huvudsak av: 
• att vara inre befälet behjälplig med registrering av ärenden, upprättande av dygnslistor 
• daktning (fingeravtryck) 
• dokumentation 
• anmälningsupptagning 
• registerslagning i Polisens register 
• hantering av interna felanmälningar 
• kontroll och övervakning av teknisk utrustning (bl a övervakningskameror, porttelefoni och interna larm). 

I arbetsuppgifterna kommer även att ingå att hålla enklare målsägande- eller vittnesförhör och att bistå polisområdet med övriga administrativa arbetsuppgifter. 

Det är av stor vikt att du kan arbeta oregelbundna arbetstider. Arbetstiderna innefattar dagtid-, kvällstid-, och nattjänstgöring såväl vardag som helg.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har: 
• Godkänd gymnasieexamen 
• Erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter 
• Van att arbeta med dator som arbetsverktyg 
• Du kan uttrycka dig väl i tal och skrift i det svenska språket samt behärskar engelska, främst i tal och förståelse. 
• Körkortsbehörighet B 
• Svenskt medborgarskap 

Meriterande 
Det är meriterande om du har: 
• Tidigare erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor, gärna inom rättsväsendet 
• Erfarenhet av tre-skiftsarbete. 

Personliga egenskaper 
Du som söker är flexibel och tycker om att arbeta i ett högt tempo med flera saker samtidigt. . Du ska ha ett gott omdöme, ha lätt för att skapa kontakter och bra på att samarbeta. Kunna prioritera, fatta beslut och lösa uppkomna problem självständigt och i grupp. Dessutom är du serviceinriktad, flexibel och noggrann.

Kontaktpersoner

Percy Nilsson, Kommissarie, gruppchef Kalmar, 010-5623305.
För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR-konsult Anne-Lie Holgersson, 010-56 20127, annelie.holgersson@polisen.se.

Fackliga företrädare

Fackliga kontaktpersoner för Polisförbundet och ST inom Polisen nås via Polisens växel 114 14. SACO-S region Syd Kjell Frisdal på tfn 070-356 48 71 eller mail kjell.frisdal@polisen.se  Seko Polisen nås via Monica Veberg på tfn 070 - 549 11 35 eller mail monica.veberg@polisen.se.

Övrig information

ANSTÄLLNING 
Tillsvidareanställning som administratör. Är du inte redan anställd i Polismyndigheten tillämpar vi sex månaders provanställning. 
Placeringsort: Kalmar 
Arbetstidsförläggning: 3-skift. 

ANSÖKAN 
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt. Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter, 

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar HR-konsult Anne-Lie Holgersson, annelie.holgersson@polisen.se. 

POLISMYNDIGHETEN 
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag, att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och 
tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se. 

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. 

Varmt välkommen med din ansökan! 

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen