Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Registrator till Informationsförvaltning 1, Rättsenhet Mitt RA (vikariat)

Organisation

Rättsavdelningen

Län

Gävleborgs län

Utlyst

01 mars 2019

Ansök senast

15 mars 2019

Referensnummer

A107.471/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Beskrivning av arbetsplatsen

Polismyndighetens rättsavdelning består av ca 700 medarbetare som ansvarar för ett flertal viktiga funktioner i Polismyndigheten. Den breda variationen av arbetsuppgifter gör rättsavdelningen till en spännande och attraktiv arbetsplats. Vissa uppgifter är mycket verksamhetsnära medan andra fokuserar på utveckling tillsammans med andra avdelningar inom Polismyndigheten.
Rättsenheten i region Mitt består av tre förvaltningsrättsgrupper, en rättstillämpningsgrupp och en informationsförvaltningsgrupp i vilken registrator- och arkivfunktioner ingår.
Nu söker vi en registrator, vikariat om cirka 1 år, till informationsförvaltningsgruppen med placering i Gävle.

Arbetsbeskrivning

Som registrator är du ett viktigt verksamhetsstöd och ansvarar för att upprätthålla en effektiv och rättssäker diarieföring. Huvudsakliga arbetsuppgifter: diarieföring, bedöma och hanterar allmänna handlingar i enlighet med regelverket och interna bestämmelser, delta i postöppning, fördela inkommande post och e-post, i samband med diarieföring utföra sökningar i interna system, ta fram ärenden för handläggning inom Polismyndigheten. Du är en viktig länk till allmänheten, försäkringsbolag, andra myndigheter, massmedia m.fl. vid begär att lämna ut allmänna handlingar.

Kvalifikationer

 • 3-årig gymnasieexamen
• van användare av Office-paketet
• goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
• kännedom om lagar och förordningar som styr offentlig verksamhet och registratorsfunktionens ansvarsområden

 

MERITERANDE

• tidigare erfarenhet av registratorsarbete inom offentlig förvaltning
• kunskap i polisens diarieföringssystem PÄr
• god erfarenhet av elektroniskt ärende- och dokumenthanteringssystem
• erfarenhet av sekretesslagstiftning

 

PERSONLIGA EGENSKAPER

Rollen som registrator ställer kvar på att du jobbar strukturerat och effektivt. Du kan växla i arbetstempo och mellan olika arbetsuppgifter.

 Vi söker dig som har ett eget driv utifrån givna ramar men som även jobbar bra i grupp. Du är noggrann, ordningsam och jobbar snabbt med bibehållen kvalitét.

 Stor vikt kommer att läggas vid den personliga lämpligheten.

 

 

Kontaktpersoner

Kontaktpersoner: Charlotta Färdig Gruppchef 010-5676934 charlotta.fardig@polisen.se

Fackliga företrädare

Fackliga kontaktpersoner:
Kent Svärd SACO 010-56 342 11; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010 5677092; Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27.

 

Övrig information

ANSTÄLLNINGEN
Anställningsform: Tidsbegränsad anställning (vikariat om ca 1år)
Arbetsort: Gävle, resor i tjänsten inom region Mitt kan förekomma
Arbetstid: Dagtid, Flextid
Tillträde: enligt överenskommelse

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Säkerhetsklassning
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet, säkerhetsprövning, med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen, kommer genomföras före anställningen.

Ansökan

Välkommen med din ansökan bestående av personligt brev och CV (inga betyg eller intyg) senast den 15 mars 2019. Vi tar endast emot bilagor i pdf- eller doc-format.

Skicka din ansökan via e-post till jobb.na@polisen.se eller till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm.
Märk din ansökan med referensnummer A107.471/2019 i mailets ärendemening.
Har du skyddad identitet eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, ta istället kontakt med ansvarig HR-konsult, thomas.blomgren@polisen.se.

Den rättsliga grunden för behandling av personuppgifter är att du som kandidat samtycker till sådan behandling som en del av ansökan till tjänsten, där du som kandidat väljer vilken typ av personuppgifter som delas med Polismyndigheten i detta avseende. Observera att du som kandidat är berättigad att när som helst dra tillbaka det nämnda samtycket genom att kontakta Polismyndigheten.
Dina personuppgifter behandlas hos oss under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen, dock längst två år. Du som kandidat kan när som helst kontakta Polismyndigheten för att utöva rätten att få tillgång till, korrigera eller radera personuppgifter. Detta kan ske även för att begränsa eller invända mot behandlingen av din data samt rätten till dataportabilitet. Dessutom har du som kandidat rätt att lämna ett klagomål till dataskyddsmyndigheterna när det gäller behandling av dina personuppgifter.
De personer som har tillgång till personuppgifterna är rekryterande chef samt HR-konsulter hos Polismyndigheten. Har du frågor kring integritet, kontakta Polismyndigheten för ytterligare information. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rattigheter
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

 

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen