Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.
Sök på polisen.se

Verksamhetsutvecklare till enheten finansiell styrning

Organisation

Ekonomiavdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

13 mars 2019

Ansök senast

27 mars 2019

Referensnummer

C26131/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndigheten söker en verksamhetsutvecklare till Ekonomiavdelningen och till gruppen utvecklingssamordning och informationsägarfrågor. 

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning, miljöledning, inköpsverksamhet, verksamhetsplanering och analys, service, lokalförsörjning samt den verksamhet som bedrivs vid ekonomienheterna inom en polisregion eller avdelning. Vid ekonomiavdelningen finns ca 400 anställda. 

Gruppen för utvecklingssamordning och informationsägarfrågor samordnar, planerar, stöder och utvecklar avdelningens utvecklingsarbete. Gruppen ansvarar även för och samordnar informationsägarskapet för de system som avdelningen är informationsägare av. Vidare ingår det i uppdraget att förvalta och utveckla myndighetens metoder och processer för nyttorealisering. Gruppen består för närvarande av fem personer. 

Arbetsbeskrivning

Du arbetar med ekonomiavdelningens verksamhetsutvecklingsfrågor, där du stöttar avdelningens chefer med att planera och följa upp utvecklingsarbetet. I vissa fall driver du också uppdrag och projekt. Det innebär att du kommer att fungera som projektledare i avdelningens utveckling samt delta som stöd i projekt som leds av andra medarbetare på avdelningen. Du kommer också vara med och bygga upp och utveckla avdelningens metoder och processer för verksamhetsutveckling.

Som verksamhetsutvecklare kommer du att:
• Självständigt initiera och driva utvecklingsprojekt
• Stödja projekt som leds av andra medarbetare på avdelningen
• Analysera och synliggöra utvecklingsområden
• Arbeta med verksamhetens kravställning av it-system
• Genomföra analyser och ta fram olika beslutsunderlag
• Delta i omvärldsbevakning

Eftersom tjänsten är ny kommer det krävas att du själv tar ansvar för att utveckla och etablera rollen.

Kvalifikationer

Kvalifikationer
• Relevant akademisk examen
• Några års arbetslivserfarenhet från likartade arbetsuppgifter
• Erfarenhet av verksamhetsutveckling inom offentlig verksamhet
• Erfarenhet av att identifiera och driva projekt, utvecklings- och förändringsarbete.
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Meriterande
• Erfarenhet av att utifrån ett verksamhetsperspektiv deltagit vid införande av it-system
• Erfarenhet av att självständigt driva projekt inom en stor organisation
• Erfarenhet av att arbeta med digitalisering
• Erfarenhet från kravställning av it-system

Personliga egenskaper
Vi söker dig som såväl drivande som lyhörd och tycker det är stimulerande att arbeta genom involvering av medarbetare på avdelningen. Vidare tycker du om att samarbeta och kommunicera med andra. Du är även strukturerad, har en god analytisk förmåga och är bra på att snabbt sätta dig in i nya frågor.

Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Ulrika Carlbäck
Rekryterande chef
070-2402696

Fackliga företrädare

Anna Owens, SACO, tfn 076-7674470; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92; Karna Tillheden, SEKO, tfn 010-561 66 27.

Övrig information

Anställningen är tillsvidare och inleds med sex månaders provanställning. Flextid tillämpas. Tillträde enligt överenskommelse. Arbetsplatsen ligger på Kungsholmen i Stockholm. Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning (med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen) genomförs före anställning. Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Ansökan
Genom din ansökan samtycker du till att dina personuppgifter behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen och dataskyddsförordningen. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Polismyndigheten behandlar de personuppgifter som du lämnar till myndigheten för att kunna handlägga din ansökan på ett effektivt och rättssäkert sätt enligt dataskyddsförordningen (GDPR). Polismyndigheten är enligt 5 kap. 2 § offentlighets- och sekretesslagen (2009:400) skyldig att registrera allmänna handlingar. Dina uppgifter sparas i maximalt två år och kan komma att lämnas ut enligt offentlighetsprincipen. Mer information finns på www.polisen.se/personuppgifter/rättigheter

Har du skyddad identitet, referenser eller annan information som du själv bedömer som olämplig att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta kontakt med ansvarig HR-konsult, marie-s.nilsson@polisen.se.

Polismyndigheten
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 29500 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen