Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.

Administratör till Gränspolissektionen, Polisregion Syd

Organisation

Polisregion Syd

Län

Skåne län

Utlyst

03 oktober 2019

Ansök senast

10 oktober 2019

Referensnummer

C31770/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en administratör till Gränspolissektionen i Region Syd. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Beskrivning av arbetsplats
Gränspolissektionen vid Regionala Operativa Enheten i Region Syd ansvarar för gränskontrollverksamheten i hela polisregionen. Gränspolissektion Syd har verksamhet i Kalmar, Växjö, Helsingborg, Landskrona, Karlshamn, Ronneby, Malmö och på Sturup/Malmö Airport. Sektionens uppdrag innefattar yttre och inre gränskontroll, verkställigheter samt utredning och spaning.

Arbetsbeskrivning

Arbetet som administratör på gränspolisens expedition innebär blandad ärendehantering, stundtals med tyngdpunkt på registrering och diarieföring av utlänningsärenden. Som administratör arbetar du även med uppföljning och ärendehantering som ett stöd till sektionens ledningsgrupp.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig med
• avslutad gymnasial utbildning eller kunskaper och erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
• erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
• Tidigare erfarenhet av att arbeta i Polisens ärendesystem, t.ex. PÄR, COPS och Palasso
• Körkort för manuell växel med behörighet lägst klass B


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:

• Har erfarenhet av att arbeta på Gränspolissektionen


Vi söker dig som trivs i rollen som spindeln i nätet och som har en väl utvecklad serviceförmåga. Du ska vara strukturerad, noggrann och flexibel samt trivas med att arbeta såväl i grupp som självständigt. Att sträva efter ett gott samarbete är för dig en självklarhet. Du har lätt för att se helheten och är intresserad av att ständigt förbättra ditt arbete och dina arbetsuppgifter. Att du är en god kommunikatör är en förutsättning för att trivas i rollen då du kommer hantera många olika kontakter, både internt och externt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Isabella Vinke, HR-konsult, 0724590692, isabella.vinke@polisen.se
Lars Lindgren, Stabschef Gränspolis Syd ROE, 073-348 31 74

Fackliga företrädare

SEKO Polisen – Monica Veberg 0705491135, SACO-S - Kjell Frisdal 0703564871, Fackförbundet ST – Jörgen Mårtensson 0105618155, Polisförbundet - nås via 11414

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetsort: Malmö
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Snarast möjligt


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 10 oktober 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet söker du genom att kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!
Polismyndigheten (endast för extern annonsering utanför polisen.se och intrapolis)
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen