Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.

Vill du arbeta som Administratör på utredningssektionen?

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade kollegor att utvecklas och få nya erfarenheter samtidigt som ditt arbete bidrar till polisens mål om att öka tryggheten och minska brottsligheten.

Organisation

Polisregion Syd

Län

Skåne län

Utlyst

22 oktober 2019

Ansök senast

05 november 2019

Referensnummer

C32372/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Polisområde Malmö består av Polisområdeskansli, två lokalpolisområden (Norr och Söder), tre sektioner (utredning, brott i nära relation och utredningsjour). Polisområde Malmö svarar, inom sitt geografiska område för utredning i enlighet med den nationella brottskatalogen, arrestverksamheten vid Rättscentrum Malmö, receptionsverksamhet, passverksamhet, beslagshantering, ingripande- och områdespolisverksamhet, underrättelseverksamhet, brottsamordning samt spaningsverksamhet.

Vi söker nu dig som vill jobba som administratör på utredningssektionen, Grova Brott, i Malmö!

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se  

Arbetsbeskrivning

I rollen som administratör på Utredningssektionen kommer du att:

  • Arbeta med löne- och arbetstidsredovisning samt planering av arbetstider
  • Biträda i våra utredningsärenden ex .utskrift av förhör
  • Arbeta i vår PUG organisation med inläggning av utredningsuppgifter i databas
  • Vid behov stötta utredningsverksamheten

Du kommer också att samverka med övriga administratörer med de arbetsuppgifter som är aktuella för området.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Gymnasieexamen eller motsvarande som arbetsgivaren anser likvärdigt.
  • B-körkort - manuell växel
  • Mycket goda kunskaper i svenska språket i tal och skrift.

Det är meriterande om du: 

  • Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig sektor, i synnerhet inom rättsväsendet
  • Erfarenhet av löne- och arbetstidsredovisning
  • Kunskap av polisens interna system, i synnerhet DUR2, Cops och Palasso

Personliga egenskaper: 
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är ansvarstagande och noggrann i ditt arbete. Du är strukturerad samtidigt som du med lätthet kan anpassa dig till hastiga förändringar. Vidare är du stabil, lösningsfokuserad och har lätt för att samarbeta med andra i din omgivning. 

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Vid frågor om tjänsten, kontakta Pethra Granat Svarrer, Gruppchef, 072-553 87 34
Vid frågor om rekryteringsprocessen, kontakta Olivia Josefsson, HR-konsult, 073-052 78 84

Fackliga företrädare

Fackliga företrädare från SEKO Polisen, Monica Veberg 070-549 11 35,
ST inom Polisen, Jörgen Mårtensson 010-561 81 55
SACO-s, Kjell Frisdal 010-56 162 77,
samt Polisförbundet via Polisens växel 114 14.

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning.
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Arbetsort: Malmö
Arbetstid: Flextid
Antal annonserad arbetstillfällen: 1 st.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 5:e november 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Vänligen uppge i samband med ansökan om du har skyddad identitet. Interna sökande och personer med skyddad identitet uppmanas att ansöka via sin interna e-post. Har du skyddad identitet och ansöker från extern e-post eller har andra uppgifter du bedömer olämpliga att e-posta, kontakta ansvarig HR-konsult Olivia Josefsson, 0730 527 884 alt olivia.josefsson@polisen.se. Det går även bra att skicka in din ansökan via post till: Polismyndigheten, HR-direkt, 205 90 Malmö.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande. 

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen