Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.

Ekonomihandläggare till Polisens administrativa center (PAC)

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Organisation

Ekonomiavdelningen

Län

Östergötlands län

Utlyst

10 oktober 2019

Ansök senast

25 oktober 2019

Referensnummer

C32014/2019

Arbetsplatsbeskrivning

PAC Ekonomi är en sektion inom Ekonomiavdelningen. PAC är placerat i Linköping och Stockholm och ansvarar för hela Polisens ekonomiadministration (EA), i Linköping finns även Polisens Personaladministration (PA).

Inom EA hanteras redovisning/ekonomiadministration, upprättande av Polismyndighetens årsbokslut samt Polisens ekonomihandbok.

Vi söker just nu ekonomihandläggare till vår fakturasamordning.

Arbetsbeskrivning

Fakturasamordning hanterar inkommande leverantörsfakturor för Polismyndigheten. Funktionen fakturasamordning innebär att sätta förslagskontering och distribuera fakturorna för attest till verksamheten. Här ingår kontroll och korrigering av moms vid ex. hyr-/leasingbilar och representation. I rollen ska du även vara en stödfunktion för kontroll- och beslutsattestanter i verksamheten.     

Vi arbetar nära andra grupper och du kan ibland behöva arbeta med arbetsuppgifter kopplade mot redovisning och annan ekonomiadministration.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • gymnasiekompetens med inriktning ekonomi eller motsvarande utbildning/erfarenheter som arbetsgivaren bedömer som likvärdiga
  • erfarenhet av arbete i ekonomisystem
  • god vana av att arbeta i Microsoft Office
  • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

  • erfarenhet av statlig redovisning
  • erfarenhet av arbete i ekonomisystemet Agresso

Vi söker en person med stort engagemang med vilja att utveckla och utvecklas. Vi arbetar med ständiga förbättringar och strävar efter processens optimalitet varför du ska vara lösningsorienterad. Arbetstrycket är tidvis högt och du bör vara stresstålig och strukturerad i ditt arbetssätt. Du har god kommunikations- och samarbetsförmåga samt hög servicekänsla och positivt kundbemötande och en god pedagogisk förmåga. Du är effektiv, noggrann, serviceinriktad och ansvarsfull.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Irene Näsman, tfn 010-563 51 40

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Felicia Flyckt, felicia.flyckt@polisen.se

Fackliga företrädare

Anna Owens/ SACO, nås via växeln på tfn 114 14
Sofia Ask/Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz/Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden/SEKO Polisen, tfn 0732-490 422

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidare med provanställning om 6 mån
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare - ekonomi

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 25 oktober 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. 

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen