Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.

Lokalförvaltare med placering i Dalarna

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Organisation

Ekonomiavdelningen

Län

Dalarnas län

Utlyst

24 oktober 2019

Ansök senast

27 november 2019

Referensnummer

A551.238/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Lokalförsörjningsenheten söker en lokalförvaltare med ansvar för att driva lokalförvaltning samt mindre ombyggnationsprojekt. Arbetsområdet är Polisområde Bergslagen som består av Dalarna och Värmland med stationeringsort enligt överenskommelse.

Ekonomiavdelningen ansvarar för Polismyndighetens finansiella styrning inklusive miljöledning, lokalförsörjning, service, inköpsverksamhet samt ekonomienheterna inom en polisregion eller en avdelning.

Enheten för lokalförsörjning ingår i Ekonomiavdelningen och ska säkerställa verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva lokaler för Polismyndigheten. Enheten planerar och styr lokalbeståndet på kort och lång sikt genom hantering av uppsägningar, omförhandling och nytecknande av hyresavtal samt prioritering av större projekt och utvecklingsinsatser. Enheten genomför om-, till- och nybyggnationer, hanterar kravuppföljning av lokaler samt planerar och samordnar drift och underhåll i befintligt lokalbestånd. Enheten för löpande dialog med kärnverksamheten för att förstå dess behov ur ett lokalperspektiv.

Den regionala lokalförsörjningen är organiserad regionsvis genom följande indelning: Region Stockholm, Region Nord/Mitt, Region Öst, Region Bergslagen, Region Väst och Region Syd. Inom respektive region kommer lokalförvaltaren att ansvara för ett eget geografiskt område, i detta fall region Bergslagen. Du kommer att ingå i en arbetsgrupp om tio personer.

Arbetsbeskrivning

Lokalförvaltarens huvudsakliga uppdrag är att ansvara för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd inom region Bergslagen. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger relationer i verksamheten. 

Du leder mindre ombyggnationer av befintliga lokaler och ansvarar för drift och underhåll. Ditt arbete innebär också att arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten. Resor ingår i arbetet, främst inom regionen men även nationellt, ensamarbete förekommer därför. Arbetet bedrivs självständigt.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • relevant akademisk utbildning eller motsvarande erfarenhet/utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
  • erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
  • erfarenhet av lokalförsörjning och/eller fastighetsfrågor
  • god förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
  • körkort B

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

  • erfarenhet av projektledning
  • erfarenhet av hantering av hyres- och serviceavtal
  • erfarenhet av byggentreprenader
  • kunskap om arbetsmiljö och säkerhetsfrågor

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann. 

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Magnus Hagström, tfn 010-56 71 567

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Felicia Flyckt, felicia.flyckt@polisen.se

Fackliga företrädare

Fredrik Bergh, SACO, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO, tfn 010-561 66 27

Övrig information

Intervjuer för rollen kommer att hållas i Borlänge.

Anställningen:

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Borlänge, Falun eller Mora enligt överenskommelse
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare - lokalförsörjning 

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning 

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 27 november 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A551.238/2019 i mailets ärendemening. Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med ref.nr A551.238/2019 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, Box 122 56, 102 26 Stockholm. 

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen. 

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansök via e-post

Till toppen