Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.

Passhandläggare till Kristianstad, Polisområde Blekinge NÖ Skåne, vikariat

Polisområde Blekinge Nordöstra Skåne söker passhandläggare till Kristianstad, vikariat t o m 2010-04-30.

Organisation

Polisregion Syd

Län

Blekinge län, Skåne län

Utlyst

04 oktober 2019

Ansök senast

18 oktober 2019

Referensnummer

C31704/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en vi en passhandläggare till vår reception i Kristianstad, som är genuint intresserad av att ge god service till våra besökare. Anställningen är ett vikariat t o m 2020-04-30.

Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisområde Blekinge nordöstra Skåne består av tio kommuner fördelat på de fyra lokalpolisområdena Hässleholm, Kristianstad, Karlshamn och Karlskrona. Befolkningen i området är cirka 336 000.

Arbetsbeskrivning

Arbetet som passhandläggare i receptionen innebär att fatta myndighetsbeslut, vilket ställer höga krav på dig beträffande noggrannhet och omdöme. Belastningen kan vara ojämn och stundtals hög vilket medför att beslut kan behöva fattas under tidspress men med samma goda kvalité. Arbetet som passhandläggare sker i direktkontakt med besökarna.Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
• Ta emot, handlägga och utfärda resehandlingar
• Anmälningsupptagning
• Hantera hittegods
• Tillståndsansökningar
• Viss vapenhantering

Utbildning i RES-systemet inkl en examination där du måste ha godkänt resultat kommer att genomföras (passlagen, passförordningen, förordningen om nationellt id-kort, FAP 530-1 samt förvaltningslagen). Utbildningen sträcker sig över sammanlagt två veckor och innehåller både teori och praktik. Utbildning kan ske på annan ort.

Kvalifikationer

• Avslutad gymnasieutbildning
• Minst ett års erfarenhet av arbete i reception eller annat serviceyrke med personliga kundkontakter
• Erfarenhet av administrativt arbete
• Goda kunskaper i svenska och engelska i såväl tal som i skrift
• Van att arbeta med dator i arbetet
• Körkort B

Meriterande
• Genomförd utbildning i RES och erfarenhet av resehandlingar
• Övriga språkkunskaper utöver svenska och engelska
• Erfarenhet av handläggning inom statlig verksamhet

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är flexibel, noggrann och ansvarstagande. Du har förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning.

Då du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten ska fungera vill vi att du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

För information om uppdraget kontakta gruppchef Bengt Schuster, 010-56 160 48.

För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta HR-konsult Anne-Lie Holgersson, 010-56 20127, annelie.holgersson@polisen.se.

Fackliga företrädare

Polisförbundet, Per Elmberg, 010-5620343 , ST region syd, Jörgen Mårtensson, 010-56 18155, st.region-syd@polisen, SACO-S region Syd, Kjell Frisdahl, 070-356 48 71, saco-s.regionsyd@polisen.se, Seko Polisen Monica Veberg, 070-549 11 35, monica.veberg@polisen.se.

Övrig information

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning som administratör (vikariat)
Arbetsort: Kristianstad
Arbetstid: Vardagar dagtid (flextid). Kvällstjänstgöring förekommer (vanligen en kväll/vecka).
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Funktion: Passhandläggare vid Stöd/Service 1, Lokalpolisområde Kristianstad

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning.

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den den 18 oktober 2019. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet kontakta berörd HR-konsult Anne-Lie Holgersson, annelie.holgersson@polisen.se, 010-56 20127.

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten 
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen