Javascript är inte påslaget i din webbläsare. Vi rekommenderar att javacsript är aktiverat i webbläsaren, för bästa användning av webbplatsen.

Serviceman till lager på inköpsenheten

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Organisation

Ekonomiavdelningen

Län

Östergötlands län

Utlyst

11 september 2019

Ansök senast

26 september 2019

Referensnummer

C31064/2019

Arbetsplatsbeskrivning

Enheten Inköp ansvarar för all anskaffning exklusive IT-området inom Polismyndigheten både på nationell och regional nivå. Inköpsverksamheten omfattar det strategiska inköpsarbetet baserat på kategoristyrning, upphandlingsverksamhet, den centrala lagerhanteringen och hanteringen av inköpsärenden. Polisen anskaffar årligen varor och tjänster för drygt 3,5 miljarder kronor. 

Materielförsörjningsgruppen på inköpsenheten ansvarar för hela processen för materielförsörjning, från att behov uppstår till förvaltning och avveckling. Vi verkar för nationell enhetlighet, effektiv lager- och logistikhantering, samt ökad digitalisering och användningen av elektronisk handel inom Polismyndigheten. I uppdraget ingår även att säkerställa effektiva, enkla och avtalsenliga beställningsprocesser samt ge kvalificerat stöd för verksamheten.

Arbetsbeskrivning

Som serviceman på inköpsenheten kommer du att ansvara för service, logistik och lagerhållning på Polismyndighetens lager i Linköping. I dina arbetsuppgifter ingår att beställa och ta emot produkter, administrera rapporter, plocka, packa och leverera ut varor.  Tillsammans med dina kollegor ansvarar ni för att effektivisera och optimera lagerhållningen. Vi ser gärna att du är intresserad av att ingå i projekt och tvärfunktionella arbeten av olika slag, exempelvis utvecklingsarbeten eller kategoriteam.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • Gymnasieutbildning eller motsvarande inom relevant område
  • Kunskaper i lager och logistik
  • Några års arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten, exempelvis arbete inom lager, internservice eller annat arbete av logistisk karaktär.
  • B-körkort
  • God svenska i tal och skrift
  • God datorkunskap 

Meriterande

Det är meriterande om du har:

  • ADR-utbildning, farligt gods 1.3 eller högre
  • Truckkort, B1 och B5
  • Kunskaper i Agresso Lagersystem
  • Tidigare erfarenhet från statlig verksamhet

Personliga egenskaper

Vi söker dig som är självgående och ansvarsfull samt tycker om att samarbeta med andra. Arbetsuppgifterna kräver att du tycker om att ge service och har lätt för att kommunicera med kunder och leverantörer. Du trivs med att jobba både individuellt och i grupp. Du ska även ha ett strukturerat arbetssätt och tycka att det är roligt att tänka nytt.  

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Marianne Hildeby, tf gruppchef, tfn 010-563 32 48, mail: marianne.hildby@polisen.se

HR-konsult: Marina Kireeva, mail: marina.kireeva@polisen.se

Fackliga företrädare

Anna Owens SACO tfn 114 14; Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10; Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010 5677092; Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27

Övrig information

Anställningen
Anställningsform: Tillsvidareanställning med 6 månaders provanställning  
Arbetsort: Linköping
Arbetstid: Flextid
Tillträde: Omgående

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 2019-09-26. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult. 

Vi ser fram emot din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen