HR-Administratör till Polisen i Örebro

Vi söker nu en serviceinriktad och effektiv HR-administratör som vill arbeta proaktivt tillsammans med oss på HR-Bergslagen. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet.

Organisation

Polisregion Bergslagen

Län

Örebro län

Utlyst

21 april 2020

Ansök senast

05 maj 2020

Referensnummer

C37739/2020

Arbetsplatsbeskrivning

HR-avdelningens uppdrag är att tydliggöra, omsätta och utveckla en verksamhetsdriven arbetsgivarpolitik som stödjer Polismyndighetens korta och långsiktiga mål. HR-avdelningen ska skapa förutsättningar för ett verksamhetsdrivet, professionellt, tillgängligt och likvärdigt HR-stöd för hela Polismyndigheten. Inom Polismyndighetens HR-avdelning arbetar ca 800 medarbetare. 

Region Bergslagen har ca 2000 medarbetare och består av områdena Värmland, Dalarna och Örebro län. Huvudort för regionen är Örebro. Regionen är indelad i tre polisområden och elva lokalpolisområden. Utöver dessa tillkommer också de fyra regionala enheterna operativa enheten, underrättelseenheten, utredningsenheten samt regionkansliet.

HR-Bergslagen har i uppdrag att verka för att de myndighetsgemensamma målsättningarna inom kompetensförsörjning, chefs- och medarbetarskap, arbetsmiljö och arbetsgivarutveckling implementeras i regionen. HR-Bergslagen leds av en HR-chef som till sin hjälp har tio medarbetare med olika HR-roller fördelat på HR-partners, HR-konsulter och en administratör. Vi sitter utspridda i region Bergslagen på orterna Örebro, Falun och Karlstad.  

Arbetsbeskrivning

Ditt huvudsakliga uppdrag som HR-administratör är att ge ett proaktivt och professionellt administrativt stöd. Det här är en tjänst som passar dig som både är junior inom HR-området eller van HR-administratör. Det finns möjligheter att både utveckla uppdraget och dig själv beroende på kompetens och intresse.

Som HR-administratör arbetar du nära alla på HR-Bergslagen och stödjer chefer inom Polisregion Bergslagen i HR-administrativa arbetsuppgifter. Du deltar och stödjer administrativt i genomförandet av förhandlingar, arbetsmiljöforum, utbildningar och övriga HR-processer. Du kommer att vara vår representant i införandet av nytt lön-och personalsystem. Du arbetar dagligen i Polismyndighetens ärendehanteringssystem och andra IT-system samt ansvarar för HR-Bergslagens funktionsbrevlåda.

Du kommer att stötta HR-chefen i dennes uppdrag och i det även ha egna ansvarsområden. I arbetet förekommer även arkivhantering. I rollen ingår att resa till olika orter inom region Bergslagen.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • PA-examen från högskola/universitet eller erfarenheter/kvalifikationer arbetsgivaren bedömer likvärdiga
  • Minst 1 års erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter
  • Mycket god kommunikativ förmåga i svenska i såväl tal som skrift
  • Mycket goda kunskaper i Microsoft Office främst Word och Excel
  • Körkort B

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

  • Erfarenhet av att ha arbetat med HR-administration
  • Erfarenhet av att ha arbetat i personaladministrativa system särskilt Heroma
  • Erfarenhet av att ha arbetat inom ett serviceinriktat yrke som arbetsgivaren finner relevant
  • Erfarenhet av att ha arbetat i en roll som stödfunktion
  • Kunskap inom systemvetenskap och digitala verktyg som arbetsgivaren finner relevant


Personliga egenskaper

Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du samverkar med andra på ett smidigt sätt för att nå gemensamma mål. Rollen förutsätter även att du är van att arbeta strukturerat, noggrant, systematiskt och effektivt. Du kan arbeta med flera parallella arbetsuppgifter och når uppsatta mål samt har förmågan att ställa om vid snabba förändringar utan att kvalitén eftersätts. I ditt arbete ger du hög service och skapar förtroende, du bidrar till goda relationer och ett effektivt samarbete på arbetsplatsen. Vi ser att du är van att arbeta självständigt och har förmåga att se din del i helheten.

Vi kommer lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:

Susanne Eriksson,HR-Chef Bergslagen tfn: 072-206123

eller HR-konsult som har haft tjänsten tidigare:

Rebecka Gising, HR-Konsult tfn: 070- 2101 418

Fackliga företrädare

SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen nås via 114 14

Övrig information

Anställningsform: Tidsbegränsad anställning dock längst tom 2021-02-28 med möjlighet till förlängning. Nuvarande medarbetare är tjänstledig för att pröva annan statlig tjänst.

Arbetsort: Örebro

Arbetstid: Flextid 

Tillträde: enligt överenskommelse snarast eller 1 aug

 

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.  

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning. 

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 5 maj 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR.

Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen