Polismyndigheten söker administratör till receptionen, Kiruna

Polisregion Nord omfattar Sveriges fyra nordligaste län, har drygt 2000 anställda och består av fyra polisområden: Västerbotten, Västernorrland, Jämtland och Norrbotten. Regionen har även fyra regionala enheter Operativa-, Utrednings- Underrättelseenheten

Organisation

Polisregion Nord

Län

Norrbottens län

Utlyst

14 januari 2020

Ansök senast

23 januari 2020

Referensnummer

C34401/2020

Arbetsplatsbeskrivning

Polisområde Norrbotten består av fyra lokalpolisområden, Luleå/Boden, Norra Lappland, Piteå Älvdal och Östra Norrbotten. I lokalpolisområdena arbetar man med lokala mål mot den lokala problembilden. Verksamheten är omfattande, innefattar en stor bredd på arbetsuppgifter och bedrivs nära medborgarna.


Vi söker nu en administratör för ett vikariat till receptionen i Kiruna


Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten och en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i reception är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden samt effektivitet.


Är du intresserad av att vara Polisens ansikte utåt? I sådana fall är du den person vi söker.

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifterna består till största delen av att hantera administrativa uppgifter som främst innefattar service gentemot allmänheten, såsom att handlägga resehandlingar, hittegods- och tillståndshantering samt anmälningsupptagning. Även andra arbetsuppgifter kan tillkomma.


Huvudsakliga arbetsuppgifter:


• Handlägga och utfärda resehandlingar samt utfärdande av pass

• Anmälningsupptagning så som tex. förlustanmälningar

• Administrativ hantering av jaktvapen

• Andra förekommande administrativa arbetsuppgifter inom lokalpolisområdet.

• Hittegodshantering

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:


• Gymnasieexamen
• Erfarenhet av receptionsarbete eller annat arbete som innefattat kundkontakter och administration som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten

• God erfarenhet av att använda dator som ditt dagliga arbetsverktyg samt vana att arbeta i många olika datasystem
• Du har god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift.
• Körkort B

Meriterande

• Kunskaper i Finska


Personliga egenskaper

Som administratör i receptionen är du polisens ansikte utåt vilket ställer krav på
arbete med en hög servicenivå, engagemang, och effektivitet. Du klarar av att arbeta i ett både högt och lugnt arbetstempo utan att detta påverkar noggrannhet eller kundbemötande. Du har ett flexibelt förhållningssätt och en god samarbetsförmåga.

När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

För frågor gällande tjänsten är du välkommen att kontakta gruppchef Nicklas Skarin på tel. 010-568 44 06 eller nicklas.skarin@polisen.se För frågor om rekryteringsprocessen kontakta HR Konsult Jeanette Nordström på tel. 010-568 25 55 eller jeanette.nordstrom@polisen.se

Fackliga företrädare

SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen, samtliga nås via polisens växel på 114 14

Övrig information

Anställningens omfattning

Anställningsform: Visstidsanställning till årets slut med chans till förlängning
Omfattning: Heltid
Arbetsort: Kiruna
Arbetstid: Dagtid, Måndag till Fredag, Flextid tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör reception, Stöd/Service Region Nord, LPO Kiruna

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 23 Januari 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.


Har du skyddad identitet, referenser eller liknande information som du själv bedömer som olämpligt att lämna ut, registrera dig inte i systemet utan ta istället kontakt med berörd HR-konsult

Varmt välkommen med din ansökan!


Polismyndigheten


Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen