Administratör/receptionist till Säffle

Organisation

Polisregion Bergslagen

Län

Värmlands län

Utlyst

15 januari 2020

Ansök senast

31 januari 2020

Referensnummer

C34429/2020

Arbetsplatsbeskrivning

Polisregion Bergslagen omfattar Dalarnas- Värmlands och Örebro län och i regionen arbetar ca 1700 medarbetare. Polisområde Värmland täcker 16 kommuner med drygt 275 000 invånare och vi har ca 410 medarbetare i polisområdet.

Vi värnar om god personalpolitik och arbetsmiljö vilket utgör viktiga grunder för vår polisverksamhet. Vill du arbeta vid en arbetsplats som erbjuder dig samhällsviktiga, intressanta och utvecklande arbetsuppgifter där du genom att påverka och bidra till polisens uppdrag, verkligen kan göra skillnad?

Vi söker nu en administratör/receptionist till Lokalpolisområde Arvika, med tjänstgöringsort Säffle.

Arbetsbeskrivning

Vi är intresserade av dig som vill vara Polisens ansikte utåt. Som administratör och receptionist kommer du att arbeta med olika typer av administrativa uppgifter som främst innefattar service gentemot allmänheten. Arbetsuppgifterna består till största delen av receptionsarbete, hittegodsärenden, anmälningsupptagning, diarieföring och administration av delgivningar.

Kvalifikationer

Du som söker har:

- Fullständig gymnasieexamen eller motsvarande.
- B Körkort
- Erfarenhet från arbete i reception eller arbete med kundkontakter som arbetsgivaren finner relevant för tjänsten.
- God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på Svenska och Engelska.

Det är meriterande om du, i prioriterad ordning, har:

- Erfarenhet av administration från verksamhet som av arbetsgivaren bedöms som relevant för tjänsten.
- Språkkunskaper utöver engelska och nordiska språk som arbetsgivaren finner relevanta för tjänsten.
- Arbetat i systemen RAR, RES, Hittegodssystemet, Durtvå, PÄr och COPS.


Som person är/har du:

- Serviceinriktad och lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar.
- God samarbetsförmåga. Du arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt.
- Flexibel och har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter. Du kan snabbt ändra sitt synsätt och förhållningssätt och ser möjligheterna i förändringar.
- Självgående och tar ansvar för din uppgift. Du strukturer själv ditt arbetssätt och driver ditt arbete framåt.
- Energisk och har förmåga att arbeta hårt och lägga ner tid, energi och engagemang på ditt arbete.


Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

För frågor gällande tjänsten:

Stefan Vårli
Gruppchef LPO Arvika
010-5670689

För frågor gällande rekryteringsprocessen:

Patrick Husa
HR-Konsult
010-567 34 44

Fackliga företrädare

Fackliga representanter för ST , SEKO, SACO-S och Polisförbundet i Region Bergslagen nås via vår växel 114 14

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader.
Arbetsort: Säffle
Arbetstid: Veckoplanerad.
Tillträde: Enligt överenskommelse.
Funktion: Administratör reception, Polisregion Bergslagen, PO Värmland, LPO ARVIKA, Stöd/Service 1


Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap men du får gärna ha utländsk bakgrund. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 31 januari 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.


Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen