Samordnare till Region Väst, Utredningsenheten, Bedrägerisektionen placering Göteborg

Vi söker nu en samordnare till bedrägerisektionen. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Organisation

Polisregion Väst

Län

Västra Götalands län

Utlyst

30 juli 2020

Ansök senast

20 augusti 2020

Referensnummer

C40696/2020

Arbetsplatsbeskrivning

Region Väst

Region Väst har cirka 5 000 anställa. Regionen består av fem polisområden, en regional utredningsenhet, en regional operativ enhet, en underrättelsesektion samt ett kansli som lyder under regionpolischefen.

Utredningsenheten

Den regionala utredningsenheten arbetar med bland annat utredning av vissa brott, spaning, brottsofferarbete och kriminalteknik. Här finns utredningssektionen, spaningssektionen, forensiska sektionen, sektionen för aktionsgruppsverksamhet, sektionen för brottsoffer och personsäkerhet, it-brottssektionen och bedrägerisektionen. Verksamheten bedrivs på flera platser i regionen men de flesta medarbetare arbetar i eller utgår från Göteborg.

Bedrägerisektionen

Brottsfenomenet bedrägerier utvecklas och förändras i takt med utvecklingen i samhället, varför en stor uppgift för bedrägerisektionen är att utveckla verksamheten för att möta nya förutsättningar. Både i Sverige och utomlands är bedrägerier en växande utmaning för ekonomiska system och människors välfärd.

Arbetsbeskrivning

Som samordnare på Bedrägerisektionen kommer du bland annat att:

  • Vara stöd för ledning och gruppchefer på Bedrägerisektion och medverka i ledningsgruppen
  • Ansvara för sektionens rekryteringsarbete
  • Vara sammanhållande gällande utbildningar utgöra ett strategiskt ledningsstöd för ledningsgruppen i frågor som bland annat rör sektionens utvecklingsarbete och rekryteringar
  • Sköta viss administration såsom kontrollansvarig för sektionens fakturor, genomföra IT-beställningar
  • Bereda och sammanställa svarsskrivelser för sektionen 
  • Vara gruppchefer behjälplig vid introduktion för nya medarbetare
  • Upprätta underlag för protokollskrivning till HR 

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Polisexamen
  • Arbetserfarenhet utav FU-ledning
  • God kunskap om myndighetens organisation, dess övergripande uppdrag och mål
  • Goda kunskaper i Office-paketet, främst Excel
  • Förmåga att kunna uttrycka sig mycket väl i tal och skrift i svenska

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan har:

  • Erfarenhet av att ha varit i chefsposition med personalansvar
  • Erfarenhet av att ha hand om rekryteringsprocesser
  • God erfarenhet av extern samverkan


Personliga egenskaper:

Du har stor förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Vi lägger stor vikt vid att du är analyserande och har ett reflekterande förhållningssätt med förmågan att lyssna och föra konstruktiv dialog utifrån olika perspektiv. Då rollen innebär många kontaktytor ser vi det som en självklarhet att du har en god kommunikativ förmåga och har lätt för att skapa relationer och samverka med andra. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har förmågan att kunna prioritera på ett noggrant och strukturerat sätt. Vi söker dig som kan ta initiativ, vara kreativ och driva dina arbetsuppgifter framåt på ett självständigt sätt eller i enlighet med meddelande direktiv. Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt och ha gott omdöme, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:

Magnus Lindergren, Nås via växeln 114 14  

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:

Paula Salman, paula-amira.salman@polisen.se

Fackliga företrädare

SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO Polisen. Nås via växeln 114 14

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader om du inte redan är anställd inom myndigheten

Arbetsort: Göteborg

Arbetstid: Dagtid med flextid

Tillträde: Enligt överenskommelse

Funktion: Samordnare, Utredningsenheten, Bedrägerisektionen

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 20/8 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg