Administratör/receptionist till Serviceenheten, Sörentorp, Solna

Polismyndigheten söker administratör/receptionist till Ekonomiavdelningen, Serviceenheten med placering vid utbildningsplats Sörentorp i Solna.

Organisation

Ekonomiavdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

20 maj 2020

Ansök senast

27 maj 2020

Referensnummer

C38879/2020

Arbetsplatsbeskrivning

Tillsammans med resten av Sörentorpsgruppen är du delaktig i att ge det stöd som krävs för utbildningar och möten, samt till de operativa avdelningar som bedriver sin verksamhet på området. Arbetsplatsen ligger naturskönt vid Edsviken, till stora delar i nationalstadsparken. Området inrymmer goda möjligheter till fysisk aktivitet både ute och inomhus och kommunikationerna är goda. Tillsammans med de närmaste arbetskamraterna i receptionen är du områdets ansikte utåt.

Arbetsbeskrivning

Som receptionist och administratör vid Serviceenheten på Sörentorp består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av kundkontakt via disk, telefon och mail där du administrerar bokningar av lokaler, gästhem och inpassering/behörigheter. Vidare administrerar du även konferensbokningar och bistår med service till större grupper. Fakturering, enklare lokalunderhåll samt viss teknisk support vid möten och konferenser förekommer även i tjänsten.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:

  • avslutad och godkänd gymnasieutbildning
  • relevant erfarenhet av servicearbete med kundkontakt
  • god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
  • god förmåga att uttrycka dig väl i engelska i både tal och skrift
  • god datavana
  • körkort B

Det är meriterande om du har:

  • erfarenhet av arbete med hantering av behörigheter
  • erfarenhet av arbete i bokningssystem, t ex HotSoft
  • erfarenhet av arbete med mycket telefonkontakt
  • erfarenhet av arbete inom Polisen

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har ett intresse av att ge god och korrekt service samt att du är noggrann och lyhörd för såväl kundens som arbetsgivarens behov. I arbetet krävs det också att du är initiativrik och kan samarbeta. Det är även viktigt att du kan prioritera i ditt arbete samt en fördel om du har ett tekniskt intresse.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Lotta Fredstam, tfn: 073-029 68 14

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Susanne Franzén, tfn: 073-096 37 95

Fackliga företrädare

Fredrik Bergh, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-56 387 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 070-632 94 26
Karna Tillheden, Seko Polisen, tfn 010-56 166 27

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Sörentorp, Solna (Stockholm)
Arbetstid: Veckoplanerad, receptionen är bemannad vardagar kl. 7:00-18:00
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör reception                  

Anställningen kräver svenskt medborgarskap.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Ansökan:

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den 27 maj 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr. C38879/2020 per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 32 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen