Strategisk Lokalplanerare med kunskap i AutoCAD till Polisregion Stockholm

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en Lokalplanerare till Regionkansliet, Fastighetsgruppen i Region Stockholm där du har chansen att tillsammans med engagerade kollegor utvecklas och få nya erfarenheter.

Organisation

Polisregion Stockholm

Län

Stockholms län

Utlyst

18 maj 2020

Ansök senast

07 juni 2020

Referensnummer

C38803/2020

Arbetsplatsbeskrivning

Polismyndigheten, region Stockholm har ca 7000 anställda. Regionen består av fyra polisområden City, Syd, Nord och Gotland, regionala enheter samt ett regionkansli som lyder direkt under regionpolischefen. Regionkansliet är regionledningens strategiska funktion som på Regionpolischefens uppdrag styr, processleder och samordnar regionens verksamhet. 

Fastighetsgruppen är en del av Regionkansliet och ansvarar för planering och utveckling av de lokaler som Polismyndigheten nyttjar. Gruppen arbetar i ett sammanhållet mindre team i tät kontakt med gruppchefen. Ansvarsområdet sträcker sig ut mot Region Stockholm och dess lokaler. Här arbetar gruppen övergripande men även på detaljnivå för att lokalerna ska vara så välanpassade som möjligt för Polismyndighets verksamhet. I detta arbete skapas och bibehålls kontakter av leverantörer för möbler, inredning och annan utrustning. Gruppen ansvara även för interna flyttar runt om i Region Stockholm. Här krävs planering och samordning för att dessa flyttar ska bli möjliga.

Arbetsplatsen ligger i Kvarteret Kronoberg, Kungsholmen och kommer bli den centrala knytpunkten för ditt arbete. För att möta verksamhetens behov av lokalförsörjning för Region Stockholm kommer arbetet innebära visst resande runt om i Regionen. Här finns det goda möjligheter att utvecklas karriärsmässigt och samtidigt bidra till ett tryggare och säkrare Sverige.

Arbetsbeskrivning

Som lokalplanerare kommer du att arbeta med frågor som rör myndighetens lokaler på en strategisk nivå i Region Stockholm. Du kommer att samarbeta med fastighetsägare och ekonomiavdelning gällande ytuppgifter och planritningar. Vidare kommer du att tillhandahålla ritningar i samband med omdisponering av lokaler eller ombyggnation, samt rithjälp ex placera ut möbler/inredning i planskiss. Arbetsuppgifterna kommer att vara varierande med inslag av både administrativa och praktiska uppgifter.

Exempel på arbetsuppgifter;

  • Med hjälp av programvaran AutoCAD och tillhörande modellfiler göra ytberäkningar på de ytor som respektive myndighet/enhet hyr, för att sedan sammanställa beräkningarna i Excel fil
  • Möta verksamhetens behov av möbler/inredning, offert från leverantörer och inköp i UBW, utplacering/ledsagning
  • Ansvara för logistik i samband med interna flyttar
  • I övrigt hjälpa till med diverse serviceuppdrag

Kvalifikationer

I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter.

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Yrkesutbildning med inriktning inom CAD eller bygg, anläggning, och fastighet alternativt annan utbildning i kombination med erfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
  • Grundutbildning i AutoCAD
  • Goda kunskaper i Excel
  • Förmåga att uttrycka sig i tal och skrift på svenska
  • Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

  • Erfarenhet av arbete med AutoCAD.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som arbetar bra med andra människor och relaterar till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och kan snabbt ändra ditt synsätt och förhållningssätt. Du tar ansvar för dina uppgifter, har en god förmåga att själv strukturera ditt angreppsätt och driver dina processer vidare. Du är duktig på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt. Vidare har du god förmåga att sätta upp och hålla tidsrama och följer upp detaljer i arbetet samt kontrollerar att inget har lämnats åt slumpen eller missats. Du utför dina arbetsuppgifter på ett grundligt sätt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Rekryterande chef: Gruppchef John Rosshagen, tfn 010-56 419 43.
HR-konsult: Paola Banegas, paola.banegas@polisen.se

Fackliga företrädare

Facklig information lämnas av: SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST samt SEKO Polisen. Samtliga nås via Polisens växel, telefonnummer 114 14.

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Funktion: Handläggare Region Stockholm, Region kansliet, Fastighetsgruppen, Internservice
Arbetsort: Kungsholmen i Stockholm
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid tillämpas
Tillträde: 1 september, 2020 eller enligt överenskommelse

Vi erbjuder
Vi erbjuder en arbetsplats med många intressanta arbetsuppgifter och yrkesgrupper. Du får möjlighet att bidra till Polisens uppdrag - att öka tryggheten och minska brottsligheten. Vi bedriver vår verksamhet med det engagemang, den tillgänglighet och den effektivitet som vårt uppdrag kräver. Polismyndigheten arbetar aktivt med jämställdhet och mångfald och strävar efter att skapa en arbetsplats där skiftande erfarenhet och bakgrund tas till vara.

Våra anställda har tillgång till ett friskvårdsutbud med goda träningsmöjligheter.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast den xxxxxx 2020. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen GDPR. Läs mer om hur vi behandlar dina personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering. Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta berörd HR-konsult.

Varmt välkommen med din ansökan!

Polismyndigheten

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med cirka 30 000 medarbetare. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg

Till toppen