Administratör Frontdesk & registratur, Nationellt forensiskt centrum

Är du redo för en större uppgift? Till vår registratur söker vi nu en administratör som är driven, kommunikativ och självgående.

Organisation

Nationellt forensiskt centrum

Län

Utlyst

19 november 2020

Ansök senast

27 november 2020

Referensnummer

C44319/2020

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Till vår registratur söker vi nu en administratör som är driven, kommunikativ och självgående.
Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Beskrivning av arbetsplats
Gruppen Frontdesk och registratur består i dagsläget av 12 personer som arbetar med registratur, diarieföring, telefon och mejlhantering och liknande uppgifter.
Frontdesk och registratur tillhör en nystartad sektion, Mottagningssektionen, en sektion som kommer ha fokus på in och utgående paket samt kontakt med uppdragsgivare. Hela sektionen är under stor förändring och här finns en perfekt chans för dig som vill vara med och forma din framtida arbetsplats

Arbetsbeskrivning

Som administratör kommer du att arbeta med:
• registrering av inkommande paket
• daglig kontakt med medarbetare på NFC
• diarieföring av kontakt med uppdragsgivare samt av information.

Kvalifikationer

Vi söker dig som:

Detta är en möjlighet för dig som:
• har en treårig gymnasieutbildning
• har goda kunskaper i det svenska språket, både i tal och skrift
• har mycket god datorvana
• tidigare har arbetat minst 3 år inom ett rutinbetonat arbete den senaste femårsperioden

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även:
• tidigare har arbetat med ärendesystem eller flödesscheman
• tidigare haft ett yrke innehållande service och administration

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav både på självständigt arbete och att du kan samarbeta och kommunicera med andra. Du bör ha en positiv grundinställning och du bidrar till ett bra arbetsklimat. Du bör trivas i ett högt arbetstempo.

Därför söker vi dig som:
• kan arbeta såväl självständigt såsom i grupp
• är flexibel och förändringsbenägen
• är stabil
• är ansvarstagande

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Sofia Lilja

Rekryterande chef: 0765 35 00 43


Amanda Bitew-Tekle

HR-konsult: 073-045 97 82

amanda.bitew-tekle@polisen.se

Fackliga företrädare

Polisförbundet Per Thollin, 010-56 383 00; Saco-S Nils Hydén, 010-56 282 42; Fackförbundet ST Heléne Tapper, 010-56 281 78; SEKO Polisen Anders Sandqvist, 010-56 91167.

Övrig information

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Placeringsort: Linköping

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg