Administratör till Joursektionen PO Stockholm Syd

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en serviceinriktad och ansvarsfull administratör med fallenhet för planering till vårt team på Joursektionen i polisområde Stockholm syd.

Organisation

Polisregion Stockholm

Län

Stockholms län

Utlyst

15 oktober 2020

Ansök senast

30 oktober 2020

Referensnummer

C42985/2020

Arbetsplatsbeskrivning

Polisområde Stockholm syd är Sveriges största polisområde med åtta lokalpolisområden, tre sektioner och ett områdeskansli. Sektionen bedriver jour- och arrestverksamhet i Flemingsberg, Västberga och Södertälje. På sektionen finns det SB, jourhavande förundersökningsledare, Snabbare Lagföring, jourutredare, beredningsgrupp, backoffice grupp, IOH och brottssamordning, handräckningsgrupp och en specialbrottsgrupp.

Joursektionen PO Sthlm syd har som målsättning att vara Sveriges ledande Joursektion genom att ligga i framkant vad gäller utredningsarbetet, med rätt åtgärder vid rätt tillfälle med kvalitet och engagemang. Joursektionen är en viktig del och navet i polisområdets brottsutredande verksamheter och polisområdets mottagare för alla inkomna ärenden.

Joursektionen hanterar en stor variation av arbetsuppgifter och det finns goda möjligheter att kompetens- och vidareutvecklas med ett flexibelt och uppmuntrande förhållningssätt till både personlig och organisatorisk utveckling.

Arbetsbeskrivning

Som administratör på Joursektionen är din huvudsakliga uppgift att bistå med administrativt stöd till hela polisområdets utredningsverksamhet kopplat till Joursektionen. I rollen ingår en bred omfattning av arbetsuppgifter med allt ifrån administration och diarieföring av brottsutredningar och snabb lagföring, inköp och fakturahantering till administration kring medarbetare och behörigheter. Uppdraget innebär även ansvar för funktionsbrevlådor samt stöd i övriga administrativa sysslor som kan uppstå som exempelvis personalplanering. Vanligt förekommande arbetsuppgifter:

• Hantering av administrativa inkomna ärenden
• Diarieföring
• Ansvar för beställningar och inköp
• Fakturahantering
• Administrativt stöd för gruppchefer och jourförundersökningsledare
• Handläggning av ärenden i PÄR
• Sammanställning av ärenden
• Ansvar och hantering av funktionsbrevlåda
• Sekretessbedömning
• Skapa och utveckla rutiner för förbättring av arbetsflöden
• Personalplanering

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

• Gymnasieexamen
• Minst 2 års erfarenhet av personaladministration och personalplanering eller motsvarande erfarenhet av kvalificerat
administrativt arbete som arbetsgivaren finner relevant.
• Dokumenterad erfarenhet och färdighet att arbeta i ärendehanteringssystem eller personaladministrativa system
• Dokumenterad arbetslivserfarenhet av att ha jobbat omfattande i Office-paketet, främst Excel
• Mycket god förmåga att uttrycka dig i svenska i tal och skrift
• God förmåga att uttrycka dig i engelska i tal och skrift
• Giltigt B-körkort

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

• Eftergymnasial utbildning inom administration
• Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter från statlig myndighet
• Dokumenterad erfarenhet av arbete med de regelverk som omfattar tjänstgöringstider och olika ledigheter så som
arbetstidsavtalet (ASA), semesterlagen, föräldraledighetslagen, villkorsavtalet m.fl.

Personliga egenskaper:
Vi söker dig som är ansvarsfull, strukturerad och noggrann med förmåga att se helheten. Du är en hjälpsam och serviceinriktad mångsysslare som trivs med parallella och administrativa arbetsuppgifter. Du behöver därav vara flexibel och stresstålig för att kunna hantera snabba förändringar samt tempoväxlingar vid både högre och lägre arbetsbelastning.

Vidare är du självgående och känner dig trygg i att planera och prioritera ditt arbete. Du är prestigelös med en god samarbetsförmåga där det faller sig naturligt med erfarenhetsutbyte och kunskapsdelning. Du är relationsskapande och mån om dina kollegor och arbetar därav aktivt för att bidra till en trivsam arbetsplats.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Thomas Törnkvist, tfn 0105630256, thomas.thornkvist@polisen.se.

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Mina Franklin, mina.franklin@polisen.se.

Fackliga företrädare

SACO, Polisförbundet, Fackförbundet ST, SEKO nås via polisens växel 114 14.

Övrig information

Placeringsort: Flemmingsberg (resor mellan de områden som ingår i Joursektionen PO Sthlm city kan förekomma)

Har du skyddad identitet söker du genom att skicka in din ansökan, uppmärkt med ref.nr, per post till: Polismyndigheten, Box 122 56, 102 26 Stockholm eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg