Logistikutvecklare till Polismyndighetens IT-avdelning, Stockholm

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en logistikutvecklare till Polismyndighetens IT-avdelning. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att

Organisation

IT-avdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

04 maj 2021

Ansök senast

18 maj 2021

Referensnummer

A263.792/2021

Arbetsplatsbeskrivning

Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt. Våra system används i polisernas vardag dygnet runt, året runt. Från att ha säker gränsövervakning, ingripanden mitt i natten till att färdigställa en förundersökning inför en rättegång. Polismyndighetens IT-avdelning har cirka 970 anställda som tillsammans sköter drift, underhåll och utveckling av IT-stödet till myndighetens olika verksamhetsområden.

Enheten Leverans och Support är IT-avdelningens fältorganisation. Här bedrivs all verksamhet som kräver lokal närvaro. Enhetens medarbetare är placerade på 29 orter för att klara av att hantera polisens ca 400 stationeringar som är geografiskt utspridda i hela Sverige.

Leverans och Support hanterar all installation av IT-utrustning, både när det kommer till att sprida ny teknik eller livscykelhantering av befintlig utrustning. Att säkerställa att polisens drygt 34 000 anställda har modern och endamålsenlig IT-utrustning innebär stora logistiska flöden.

Arbetsbeskrivning

Som logistiker inom polisens IT-avdelning förväntas du ha en helhetssyn över logistikflödena. Att rätt IT-produkt finns på rätt plats i rätt tid är en förutsättning för effektivt polisarbete. För att lyckas med uppdraget 24/7 365 dagar om året behöver polisens IT-avdelning förstärka förmågan inom inköp, lager- och transportplanering. I arbetsuppgifterna ingår att ta fram underlag för inköp som baserar sig på åtgång, ålderstruktur och teknisk livslängd. Utveckla våra interna beställningskanaler samt optimera lagerhantering. Utveckla processen för automatisk inventering. Vi ser denna rekrytering som starten på ett område som vi vill utveckla. Det innebär att rollen kommer innehålla analys och strategi för att bistå med underlag till beslut.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Eftergymnasial utbildning med inriktning logistik, inköp eller annan utbildning som arbetsgivaren finner som relevant för tjänsten.
  • Minst 3års arbetslivserfarenhet inom logistik, inköp och supply chain, alternativt annan erfarenhet som arbetsgivaren finner likvärdig.
  • Erfarenhet inom optimering och utveckling av processer och flöden
  • Goda kunskaper i Officepaketet
  • God förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska
  • B körkort


Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

  • Vana att arbeta i inventarier/ärendesystemet, Remedy ARS eller motsvarande.
  • Vana att arbeta i ekonomisystem
  • Erfarenhet av att arbeta självständigt som projektledare inom utvecklings- eller förbättringsprojekt


Personliga egenskaper
Vi söker dig som är ansvarstagande, engagerad och strukturerad med starkt driv. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är proaktiv och har ett serviceinriktat förhållningsätt till verksamhet, kollegor, chefer och andra som berörs. Du måste vara nyfiken på att ständigt lära dig mer inom ditt kompetensområde. Du behöver också vara en god kommunikatör och lagspelare som kan hantera många kontaktytor samt ha god förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. Tjänsten ställer krav på en god analytisk förmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Simon Lagergren, 0105673315, simon.lagergren@polisen.se

Undrar du något om rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Johanna von Zeipel, 073-089 23 31, johanna.von-zeipel@polisen.se

Fackliga företrädare

Fredrik Bergh, SACO, tfn 010-563 91 37
Sofia Ask, Polisförbundet, tfn 010-563 87 10
Johan Gertz, Fackförbundet ST, tfn 010-56 770 92
Karna Tillheden, SEKO Polisen, tfn 010-561 66 27

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning med provanställning om sex månader
Arbetsort: Stockholm, Kungsholmen
Arbetstid: Dagtid, flextid tillämpas
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Logistiker, IT-avdelningen, Enheten Leverans och Support

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. I vissa fall krävs svenskt medborgarskap. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 18/5 2021. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. I ditt personliga brev och CV vill vi att du beskriver på vilket sätt du uppfyller våra efterfrågade krav och meriter. Märk din ansökan med ref.nr. A263.792/2021 i mailets ärendemening.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer ref.nr A263.792/2021 via papperspost till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75  STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Varmt välkommen med din ansökan!

 

Sök jobbet

Ansök via e-post