Uppdragsledare med ansvar för kravhantering till Polisens webbplatser

Organisation

IT-avdelningen

Län

Stockholms län

Utlyst

29 september 2021

Ansök senast

29 oktober 2021

Referensnummer

C64194/2021

Arbetsplatsbeskrivning

I webbteamet vid polisens IT-avdelning kommer du att få möjlighet att arbeta i en grupp med duktiga webbutvecklare som ansvarar för nyutveckling och förvaltning av Polismyndighetens alla webbplatser, exempelvis polisen.se.

På Polismyndigheten arbetar 34 000 medarbetare, och vår IT-avdelning består av ca 1 000 medarbetare som ansvarar för all IT som används i hela Polismyndigheten. Som anställd på IT-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och har en möjlighet att göra skillnad på riktigt!

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som uppdragsledare i vårt webbteam. Som uppdragsledare hos oss kommer du ingå i ett tvärfunktionellt engagerat scrum-team som tillsammans utvecklar och förvaltar Polismyndighetens alla webbplatserer. Vi arbetar enligt agila principer där vi i samarbete levererar säkra, högkvalitativa lösningar med god tillgänglighet. Alla våra webbplatser följer de standarder som finns för att säkerställa tillgänglighet för användare oavsett eventuella funktionsvariationer. I denna roll kommer du ha ett varierande och spännande arbete med fokus på att leverera med god kvalitet och i tid.

Vi värnar om en kultur där man inte bara jobbar för att utveckla sig själv utan även för att lyfta andra och att fördjupa sin kunskap genom att dela med sig av den.

Du kommer få chansen att arbeta med dessa uppgifter:
  • arbeta tillsammans med verksamheten för att identifiera, analysera och utvärdera användarnas behov
  • leda workshops med verksamheten för att ta fram ny funktionalitet
  • med agila metoder kravställa användarnas och verksamhetens behov inför utveckling
  • prioritera och värdera krav för att maximera nyttan för användarna
  • driva utveckling och förvaltning av bland annat Polisens webbplatser

Kvalifikationer

Vi söker dig som:
  • har relevant eftergymnasial utbildning inom IT/data-område, exempelvis programmering, webbutveckling, systemutveckling, människa-datorinteraktion, användbarhet eller liknande
  • erfarenhet av att arbeta minst ett år med IT-kravhantering i komplexa projekt
  • har ett par års erfarenhet av att projektleda och strukturera IT-utvecklingsprojekt eller uppdrag under de senaste fem åren
  • har erfarenhet av IT-utveckling enligt agila metoder exempelvis scrum, SAFE eller Kanban
  • god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

  • Det är meriterande om du har någon, eller flera av dessa erfarenheter:
  • erfarenhet av att arbeta med agil kravhantering
  • IT-utveckling med fokus på tillgänglighet och användarvänlighet
  • arbetat enligt Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) eller motsvarande
  • erfarenhet av att arbeta med webbutveckling eller systemutveckling
  • erfarenhet av att arbeta med test och kvalitetsarbete
  • arbeta i komplexa webbutvecklingsprojekt eller förvaltning av större komplexa webbsystem eller liknande
  • erfarenhet av att arbeta med verksamhetssystem i agilt utvecklingsarbete, exempelvis Jira

Personliga egenskaper
Vi söker dig som är ansvarstagande, engagerad och strukturerad. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är proaktiv, driver ditt eget och teamets arbete. Du har god förmåga samarbeta och kommunicera med verksamhet, kollegor, chefer och andra intressenter. Du är intresserad och nyfiken på ny teknik som berör ditt kompetensområde och nya rön kring tillgänglighet och användarvänlighet. Du trivs i en komplex arbetsorganisation och kan hantera många kontaktytor parallellt.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper och lämplighet.

Kontaktpersoner

Zandra Alenklev Gruppchef zandra.alenklev@polisen.se

Fackliga företrädare

Arbetstagarorganisationer vid Polisen: Saco, ST, SEKO och Polisförbundet nås via Polisens växel: 114 14

Övrig information

Placeringsort: Stockholm

Välkommen med din ansökan i form av CV och personligt brev senast fredag den 29 oktober 2021. Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polismyndighetens webbplats. Om du fortsätter din ansökan digitalt kommer din ansökan hanteras via Polisens rekryteringsstöd Visma recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du kontaktar ansvarig HR-konsult, Lilian Westin 072-242 62 27.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg