Javascript är inte påslaget i din webbläsare. För bästa användning av webbplatsen, rekommenderar vi att aktivera Javascript.
Tillbaka till förstasidan

Här finns polisen

Telefonnumret till polisen
är 114 14.
När det är bråttom, ring 112.

Ring 114 14 om det inte är bråttom

Här är några tillfällen
då du kan behöva ringa 114 14:

  • Du vill anmäla ett brott
    som redan har hänt.
  • Du vill tipsa polisen om ett brott.
  • Du behöver ett pass.
  • Du behöver ett tillstånd.
  • Du vill veta adressen till polisen.
  • Du vill veta när polisen har öppet.
  • Du vill tala med en särskild person
    som jobbar på polisen.

Från utlandet ringer du 0046 77 114 14 00.

Ring 112 om du vill ha hjälp nu!

112 är numret du ska ringa för akut hjälp
när det är fara för liv,
hus eller natur.

112 är till för dig som behöver hjälp nu
av till exempel polis,
räddningstjänst eller ambulans.

Läs mer:

Till toppen