Javascript är inte påslaget i din webbläsare. För bästa användning av webbplatsen, rekommenderar vi att aktivera Javascript.
Tillbaka till förstasidan

Här finns polisen

Telefonnumret till polisen
är 114 14.
När det är bråttom, ring 112.

Ring 114 14 om det inte är bråttom

114 14 är telefonnumret till polisens telefonväxel.
Hit ska du ska ringa
när det inte är bråttom att tala med polisen.

Du ringer hit när du vill anmäla ett brott
som redan har hänt
eller om du vill tipsa om brott,
om du vill veta mer om pass,
om du vill ha tillstånd,
adresser till polisen och öppettider.
På 114 14 kan du också söka
efter personer som arbetar hos oss.

Från utlandet ringer du 0046 77 114 14 00.

Ring 112 om du vill ha hjälp nu!

112 är numret du ska ringa för akut hjälp
när det är fara för liv,
hus eller natur.

112 är till för dig som behöver hjälp nu
av till exempel polis,
räddningstjänst eller ambulans.

Klicka på det du vill läsa om

Till toppen