Sök
Stäng Meny

Polisen på sociala medier

Med vår närvaro i sociala medier vill vi öka dialogen med allmänheten genom att vara synliga och tillgängliga där många människor är.

Sociala medier kan inte användas för larm eller anmälningar till polisen. Vid pågående brott ring 112. För övriga situationer använder du polisens e-tjänster, webbformulär eller ringer 114 14. Alla inlägg i polisens sociala medier blir allmänna handlingar. Det innebär att de kan komma att diarieföras.

Så här arbetar polisen med sociala medier

Vi vill dela brottsförebyggande information och tips för att minska brottsligheten. Genom att berätta om polisens arbete vill vi bidra till ökad trygghet. Sociala medier kan också användas för att polisen ska nå ut och få in tips och vittnesuppgifter för att kunna lösa ett specifikt brott.

Nationella och lokala konton

Polisen utvecklar närvaron i sociala medier och finns både nationellt och lokalt. Längre ner på sidan hittar du de lokala konton som finns för kommuner och län. I punktlistan finns länkar till våra nationella konton: