Sök

Den 3 oktober pågår ett planerat underhåll på vår webbplats. Det medför att information om polisstationernas öppettider kan vara inaktuell. Har du fått en kallelse eller har en bokad tid påverkar det inte dig. Behöver du besöka polisstationen idag på våra drop-in-tider är det möjligt att få aktuella öppettider via 114 14, annars är du välkommen åter i morgon då informationen om öppettiderna är aktuella. Tack för ditt tålamod!

Polisen på sociala medier

Med vår närvaro i sociala medier vill vi öka dialogen med allmänheten genom att vara synliga och tillgängliga där många människor är.

Sociala medier kan inte användas för larm eller anmälningar till polisen. Vid pågående brott ring 112. För övriga situationer använder du polisens e-tjänster, webbformulär eller ringer 114 14. 

Så här arbetar polisen med sociala medier

Vi delar brottsförebyggande information och tips för att minska brottsligheten. Genom att berätta om polisens arbete vill vi bidra till ökad trygghet. Ibland ber vi om allmänhetens hjälp för att få in tips och vittnesuppgifter för att kunna lösa ett specifikt brott.
Vi finns tillgängliga för att svara på frågor och ge vägledning kring hur du kan anmäla brott, lämna tips och utföra andra ärenden via e-tjänster här på polisen.se.

Tänk på detta

Alla inlägg i polisens sociala medier blir allmänna handlingar. Det innebär att de kan komma att diarieföras. Läs mer om personuppgiftsbehandlig, hur vi modererar och vilka regler som gäller för våra sidor/konton i sociala medier.
Detta gäller i våra sociala medier 

Nationella och lokala konton

Polisen utvecklar närvaron i sociala medier och finns både nationellt och lokalt på plattformar som Facebook, Instagram, X, LinkedIn och YouTube.
Här ser du våra nationella konton:

Nedan kan du även söka efter regionala och lokala konton listade efter län och kommuner.