Sök

Administratör Reception

Organisation

Polisregion Syd

Kommun

Ystad

Län

Skåne län

Utlyst

03 juli 2024

Ansök senast

02 augusti 2024

Referensnummer

C201067/2024

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 37 500 medarbetare och är organiserad i sju polisregioner, ett antal nationella avdelningar samt ett kansli.

Till vår grupp stöd och service vid lokalpolisområde Ystad söker vi nu vikarierande administratörer till receptionen som är serviceinriktade och stresståliga. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisområde Södra Skåne är indelat i fem lokalpolisområden: Eslöv, Kävlinge, Lund, Trelleborg och Ystad. Inom polisområdet finns även en utredningssektion, och ett områdeskansli.

Lokalpolisområde Ystad ingår i polisområde Södra Skåne. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.

Till stöd och servicegrupp 2 söker vi nu vikarierande administratörer till receptionen.

Arbetsbeskrivning

Som administratör vid vår reception kommer du att vara polismyndighetens ansikte utåt. Här arbetar du med att ta emot besökande och ge upplysningar och service till allmänheten i olika ärenden.

Du kommer att arbeta med olika typer av administrativa uppgifter som framförallt kan innebära:
  • Receptionstjänstgöring
  • Utfärda och lämna ut id och passhandlingar
  • Svara på frågor från allmänheten
  • Anmälningsupptagning
  • Diarieföring
  • Hantera vapen/vapenlicenser
  • Administration

Det kan även komma att innehålla viss typ av annat arbete som tillhör receptionsmiljön, exempelvis hantering av hittegods och tillståndsansökningar.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:
  • Gymnasieexamen
  • God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • God förmåga att uttrycka dig i tal på engelska

  • Det är meriterande om du även har:
  • Erfarenhet av administrativt arbete i offentlig sektor, i synnerhet inom rättsväsendet
  • Språkkunskaper utöver nordiska språk och engelska
  • Behörighet i datasystemet RES
  • Kunskap av polisens interna system, i synnerhet DUR två
  • Erfarenhet av att ha arbetat med planeringsprocesser inom offentlig sektor

Personliga egenskaper
För att trivas i rollen som receptionist hos oss behöver du ha hög social kompetens och ett genuint intresse av att arbeta med människor. Att ge god service är en självklarhet för dig och du drivs av att få hjälpa till och vara en av dem som medborgarna vänder sig till vid behov. Vi värdesätter att du är flexibel i ditt arbete och att du hjälper till där det behövs. Du har förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet.

Du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten skall fungera, så det är viktigt att du trivs med att samarbeta med andra.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Anton Garpevik, Gruppchef
072-564 89 77
anton.garpevik@polisen.se

Martin Svensson, Gruppchef (v.30-31)
073-3483992

Kristina Tercero, HR-konsult (sem. v.29-v.32)
076-103 50 25
kristina.tercero@polisen.se

Fackliga företrädare

Leif Östberg, Polisförbundet
010-561 69 84

Monica Veberg, Seko Polisen
0705491135

Carina Ivarsson, Facklig företrädare SACO
073-348 37 10

Jonas Olsson, ST
070-285 31 64

Övrig information

Arbetsort: Ystad
Arbetstid: Veckoplanering 5:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör Reception

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg