Sök

Planerare vikariat, Operativ Verksamhetsstyrning Eksjö

Organisation

Polisregion Öst

Kommun

Jönköping

Län

Jönköpings län

Utlyst

28 juni 2024

Ansök senast

21 juli 2024

Referensnummer

C197174/2024

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?

Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Vi söker nu en planerare till ett vikariat på ca. ett år med placering i Eksjö

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 38 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polisregion Öst består av tre polisområden; Östergötland, Södermanland och Jönköping. Operativ verksamhetsstyrning i Polisområde Jönköping är placerat på polisområdets kansli. Kansliet arbetar till stöd för polisområdets ledning. På kansliet finns tre grupper, förvaltning, stöd service och operativ verksamhetsstyrning.

Operativ verksamhetsstyrnings uppgift är i huvudsak att planera polisområdets personalresurs. Gruppen består idag av en gruppchef och 10 medarbetare vilka är placerade i Jönköping, Värnamo, Eksjö samt på polisens kontaktcenter i Nässjö.

Arbetsbeskrivning

Som planerare arbetar du som ett stöd till polisområdets chefer, utredningssektion, polisens kontaktcenter (PKC) och lokalpolisområdena. Du arbetar med att planera och följa upp den operativa verksamheten, både långsiktigt och kortsiktigt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter innefattar att:
  • Planera och upprätthålla beslutad resursdimensionering
  • Hantera resurs i förutsedda och oförutsedda insatser
  • Administrera viss utbildning
  • Granska lönepåverkande händelser i lönesystem
  • Vara ett stöd i personaladministrativa frågor för chef och
  • medarbetare
  • Vara ett stöd avseende arbetstidsrelaterade frågor

Kvalifikationer

Krav
Detta är en möjlighet för dig som har:
  • Gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som
  • arbetsgivaren bedömer likvärdigt
  • Erfarenhet av personalplanering
  • Erfarenhet av att ha arbetat med personaladministration eller
  • motsvarande erfarenhet av
    kvalificerat administrativt arbete
  • Mycket god vana av Officepaketet
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska
  • B Körkort

  • Meriterande kunskaper
    Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
  • Erfarenhet av personaladministrativa systemen COPS
  • och/eller Heroma
  • Erfarenhet av användning av datoriserade planeringsverktyg
  • Erfarenhet av att ha arbetat med de regelverk som omfattar
tjänstgöringstider och olika ledigheter såsom
arbetstidsavtalet, semesterlagen, föräldraledighetslagen, m.fl.

Personliga egenskaper
Vi söker dig som har förmåga till helhetssyn; det vill säga förmåga att förstå hur olika delar av en verksamhet är integrerade med varandra. Det är viktigt att du trivs med att arbeta självständigt samt att du kan planera, organisera och strukturera ditt arbete på ett effektivt sätt.
I rollen som planerare måste du även kunna ta egna initiativ och vara flexibel för att kunna lösa olika ärenden. Du fungerar som en knutpunkt mellan medarbetare och chefer, vilket ställer krav på att du har god samarbetsförmåga och kan samverka med andra. Då det periodvis är hög arbetsbelastning är det viktigt att du har en god prioriteringsförmåga och kan hantera stressiga situationer.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Sara Alving, Rekryterande chef
073-038 71 71
sara.alving@polisen.se

Silvia Toth , HR- konsult
silvia.toth@polisen.se

Fackliga företrädare

Fackförbundet ST; Rebecca Wennström st.region-ost@polisen.se, SACO, SEKO Polisen och Polisförbundet nås via Polisens växel, telefonnummer 114 14

Övrig information

Arbetsort: Eksjö
Arbetstid: Dagtid med flex
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Handläggare

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg