Sök

Vi söker administratör till receptionen i Östersund

Organisation

Polisregion Nord

Kommun

Östersund

Län

Jämtlands län

Utlyst

24 juli 2024

Ansök senast

30 juli 2024

Referensnummer

C201769/2024

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Att arbeta för Polisen är att skapa trygghet i människors liv varje dag. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisområde Jämtland är ett av polisområdena i region Nord. Vi har verksamhet från Härjedalens kommun i söder till Strömsunds kommun i norr, sammanlagt 8 kommuner.

Polisområdet är indelat i två lokalpolisområden, Jämtland/Härjedalen som omfattar Strömsund, Krokom, Åre, Berg samt Härjedalens kommun och Östersund som omfattar Östersund, Ragunda samt Bräcke kommun. Antal medarbetare i polisområdet är ca 330.

Polisområde Jämtland söker nu en administratör till receptionen med placering i Östersund. Tjänsten avser ett vikariat.

Arbetsbeskrivning

Receptionen är Polismyndighetens ansikte utåt och ofta den första kontakten för allmänheten - och är därav en viktig kontaktyta. Verksamheten är både en myndighetsutövning och en servicefunktion med tillgänglighet för såväl extern som intern service. Att tjänstgöra som administratör i receptionen är ett betydelsefullt arbete i att stärka förtroendet för polisverksamheten genom att ha engagemang, kvalitet och säkerhet i handläggningen av ärenden kombinerat med effektivitet.

Som administratör i receptionen kommer du att ha ett viktigt arbete inom ramen för polisens serviceuppdrag. Du kommer att vara allmänheten behjälplig och bland annat arbeta med polismyndighetsärenden i receptionen.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:
  • Handlägga pass- och identitetskortsansökningar
  • Ta emot och registrera anmälningar från allmänheten
  • Hantera hittegods
  • Utlämning av beslag
  • Ta emot tillståndshandlingar och inlämnade vapen

Ytterligare arbetsuppgifter kan tillkomma då inflödet av ärenden kan variera i hög grad. Det kan också förekomma arbete på annan ort inom länet vid enstaka tillfällen.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:
  • Gymnasieexamen eller motsvarande kunskaper förvärvade genom studier
  • Goda kunskaper i svenska och engelska såväl i tal som i skrift
  • Aktuell arbetslivserfarenhet inom service och administration liknande receptionsarbete med många externa direktkontakter i form av personliga möten
  • God datavana och lätt för att lära dig nya IT-system
  • B- Körkort

  • Det är meriterande om du även har:
  • Har aktuell erfarenhet av arbete inom polisen, annan myndighet eller offentlig förvaltning som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
  • Har kunskap/färdighet gällande polisiära datasystem såsom RES, hittegods, RAR och Durtvå
  • Har aktuell erfarenhet av att arbeta i en reception som arbetsgivaren bedömer som relevant för tjänsten
  • Behärskar ytterligare språk som arbetsgivaren bedömer relevant utöver svenska och engelska, danska och norska

Personliga egenskaper

Som administratör inom receptionen ställs det krav på engagemang, tillgänglighet och effektivitet. Då arbetstempot växlar så tror vi att du är en person som trivs och drivs av detta, samtidigt som det inte påverkar din noggrannhet eller kundbemötande. Vi tror vidare att du har ett serviceinriktat och flexibelt förhållningssätt samt en god samarbetsförmåga. Då arbetet är utåtriktat och med daglig kontakt med människor fäster vi stor vikt vid din kommunikativa förmåga.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Mattias Hallberg, Gruppchef
073-802 79 41
mattias.hallberg@polisen.se

Emelie Mångs, HR-konsult
emelie.mangs@polisen.se

Fackliga företrädare

SEKO polisen Nord, ST region Nord, SACO-S region Nord, Polisförbundet region Nord. Samtliga nås via polisens växel 114 14

Övrig information

Arbetsort: Östersund
Arbetstid: Heltid, veckoplanerad. Arbetstiden är dagtid måndag-fredag, viss tjänstgöring annan tid kan förekomma.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör reception

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.

Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg