Administratör, reception
- Organisation
- Polismyndigheten
- Kommun
- Solna
- Län
- Stockholms län
- Utlyst
- 14 oktober 2025
- Ansök senast
- 21 oktober 2025
- Referensnummer
- PB111/2025
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Vi söker en administratör/receptionist till ekonomiavdelningens serviceenhet som vill bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Servicegruppen består av 13 personer som tillsammans är delaktiga i att ge det stöd som krävs för utbildningar och möten, samt till de operativa avdelningar som bedriver sin verksamhet på området. Tillsammans med de närmaste arbetskamraterna i receptionen är du även områdets ansikte utåt.
Tjänstens placering är Solna och ligger naturskönt vid Edsviken, till stora delar i nationalstadsparken. Området inrymmer goda möjligheter till fysisk aktivitet både ute och inomhus och kommunikationerna är goda.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Vi söker en administratör/receptionist till ekonomiavdelningens serviceenhet som vill bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Servicegruppen består av 13 personer som tillsammans är delaktiga i att ge det stöd som krävs för utbildningar och möten, samt till de operativa avdelningar som bedriver sin verksamhet på området. Tillsammans med de närmaste arbetskamraterna i receptionen är du även områdets ansikte utåt.
Tjänstens placering är Solna och ligger naturskönt vid Edsviken, till stora delar i nationalstadsparken. Området inrymmer goda möjligheter till fysisk aktivitet både ute och inomhus och kommunikationerna är goda.
Arbetsbeskrivning
Som receptionist och administratör vid Serviceenheten på området består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av kundkontakt via disk, telefon och mail där du administrerar bokningar av lokaler, gästhem och inpassering/behörigheter. Vidare administrerar du även konferensbokningar och bistår med service till större grupper. Fakturering, enklare lokalunderhåll samt viss teknisk support vid möten och konferenser förekommer även i tjänsten.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en lagspelare och trivs i arbetssammanhang där samarbete och kommunikation är en del av vardagen. Arbetet kräver även att du är initiativrik och har förmågan att kunna ha många bollar i luften. Likaså ser vi att du som person har ett intresse för att ge god service, är noggrann samt lyhörd för såväl kundens och arbetsgivarens behov.
- gymnasieexamen eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- arbetslivserfarenhet av servicearbete med kundkontakt som arbetsgivaren bedömer relevant
- god förmåga att uttrycka dig väl på svenska i både tal och skrift
- god förmåga att uttrycka dig väl i engelska i både tal och skrift
- god datavana
- B-körkort
- arbetat med hantering av behörigheter
- arbetat i bokningssystem
- arbetat som receptionist
- arbetat i en roll med mycket telefonkontakt
Det är meriterande om du i närtid har:
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är en lagspelare och trivs i arbetssammanhang där samarbete och kommunikation är en del av vardagen. Arbetet kräver även att du är initiativrik och har förmågan att kunna ha många bollar i luften. Likaså ser vi att du som person har ett intresse för att ge god service, är noggrann samt lyhörd för såväl kundens och arbetsgivarens behov.
Kontaktpersoner
Hanna Bergquist, HR-konsult
hanna.bergquist@polisen.se
Therese Brandt, Gruppchef
therese.brandt@polisen.se
hanna.bergquist@polisen.se
Therese Brandt, Gruppchef
therese.brandt@polisen.se
Fackliga företrädare
Sofia Ask, Polisförbundet
010-563 87 10
Saco-S
saco-s.avdelningarna@polisen.se
Karna Tillheden, SEKO Polisen
010-561 66 27
Jessica Stålenkrans, ST
010-563 32 66
010-563 87 10
Saco-S
saco-s.avdelningarna@polisen.se
Karna Tillheden, SEKO Polisen
010-561 66 27
Jessica Stålenkrans, ST
010-563 32 66
Övrig information
Arbetsort: Solna
Arbetstid: Kontorstid, flexibel arbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Receptionist
Anställningsbenämning: Administratör reception
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Arbetstid: Kontorstid, flexibel arbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Receptionist
Anställningsbenämning: Administratör reception
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.