Sök Mina sidor

Serviceman till internservice

Organisation
Polismyndigheten
Kommun
Stockholm
Län
Stockholms län
Utlyst
11 augusti 2025
Ansök senast
25 augusti 2025
Referensnummer
C271644/2025

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Nu söker vi en Serviceman till Serviceenheten i Solna. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Serviceenheten har det samlade ansvaret för funktionerna fordonsservice, utbildningsservice till polisutbildningarna, internservice och drift av polisens utbildningsplats samt myndighetens fordonsförsörjning och interna
trafiksäkerhetsarbete. I uppdraget ingår att samordna, utveckla och effektivisera verksamheten inom respektive ansvarsområde.

Serviceenheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Här kan du läsa mer om oss: polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/jobb-ekonomiavdelningen/

Arbetsbeskrivning

Som serviceman vid Serviceenheten består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av kundkontakt via disk eller kommunikation via telefon och mail. Arbetet genomförs såväl självständigt som i samarbete med kollegor. Ärenden följs upp och återrapporteras i ett internt ärendehanteringssystem. Arbetet är varierande och det finns stora möjligheter att utvecklas, utforma sitt arbete samt förbättra processer och rutiner.

Nedan har du några exempel på arbetsuppgifter som förekommer i rollen:
  • Internservice, t ex återställning av konferens & utbildningslokaler
  • Montering & underhållsarbeten
  • Byte av ljuskällor
  • Ärendehantering via dator och telefon samt post och godsmottagning
  • Visst receptionsarbete vid behov

Det förekommer transporter med fordon som kräver B-körkort för manuellt fordon, samt arbetsuppgifter som kan innebära tunga lyft av t ex möbler och maskiner.

Kvalifikationer

  • Gymnasieutbildning
  • B-körkort för manuell växellåda
  • Minst 2 års erfarenhet i närtid av service inom liknande arbetsuppgifter såsom i beskrivning, exempelvis konferensteknik och/eller internservice, som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
  • Mycket god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska & engelska
  • God datorvana

Personliga egenskaper :
I den här rollen är det viktigt att du är ansvarsfull och tycker om att arbeta självständigt, men även att du samarbetar bra och är en god lagspelare. Det är också viktigt att du har ett serviceinriktat förhållningssätt, tycker om att lösa problem, samt att arbeta med att förbättra och utveckla rutiner. För att trivas i rollen behöver du vara händig, strukturerad, med god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifterna och ha en positiv attityd.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Amanda Jättner Öström, HR-konsult
amanda.ostrom@polisen.se

Therese Brandt, Bemannande chef
076-149 75 72
therese.brandt@polisen.se

Fackliga företrädare

Sofia Ask, 010-563 87 10, SACO, saco-s.avdelningarna@polisen.se, SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27, ST, Jessica Stålenkrans 010-563 32 66

Övrig information

Anställningsbenämning: Handläggare
Arbetsort: Solna
Arbetstid: Flexibel
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Serviceman

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande

Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mejl från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg