Sommarjobb: Administratörer till receptionen
Är du redo för en större uppgift? Till flera receptioner inom Polisregion Syd söker vi nu sommarvikarier för tjänsten som administratör.
Polisregion Syd
KommunHelsingborg, Klippan, Kristianstad, Malmö
LänSkåne län
Utlyst16 december 2024
Ansök senast13 januari 2025
ReferensnummerC224796/2024
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift? Till Polisregion Syd söker vi nu administratörer som är flexibla, noggranna och ansvarstagande. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige
Polisregion Syd är organiserad i fem polisområden: Blekinge nordöstra Skåne, Kalmar Kronoberg, Malmö, nordvästra Skåne och södra Skåne som tillsammans är indelade i 20 lokalpolisområden. Vidare finns det fyra regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten, utredningsenheten och gränspolisen, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.
Arbetsbeskrivning
Som administratör i receptionen blir du placerad inom gruppen för stöd och service. Ett arbete där innebär att ge just stöd och service åt allmänheten samt hjälpa besökare tillrätta inom myndigheten. Arbetet i receptionen är, likt jobbet i radiobil, händelsestyrt och mötet med medborgarna är detsamma. Förmågan att hantera olika människor och olika situationer är viktig.
Arbetsuppgifterna innefattar bland annat:
- Upprätta anmälningar och genomföra inledande utredningsarbete
- Målsägande- och vittnesförhör
- Besvara frågor via mail och telefon
- Diarieföring
- Vapenhantering
- Registrera hittegods
- Beslagshantering
- Tillståndsansökningar
- Hantera inbetalningar via kassa
- Övriga arbetsuppgifter kan vara övrigt förekommande receptionsarbete
Vänligen observera att arbetsuppgifterna kan skilja sig åt beroende på vilken arbetsplats du kommer att arbeta på.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
- Pågående polisutbildning eller andra motsvarande kunskaper som arbetsgivaren bedömer relevant
- God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
- God förståelse för det engelska språket
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
- Språkkunskaper utöver nordiska språken och engelska som är meriterande
- Erfarenhet från statlig verksamhet
- Erfarenhet från reception eller annat serviceyrke
Personliga egenskaper:
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är flexibel, noggrann och ansvarstagande. Du har en förmåga att periodvis arbeta i ett högt tempo med fortsatt hög servicenivå och bibehållen kvalitet. Som polisens ansikte utåt krävs att du är professionell med en öppen och hjälpsam inställning.
Då du kommer att ingå i en relativt liten arbetsgrupp där teamwork är en förutsättning för att verksamheten ska fungera vill vi att du har hög social kompetens med god förmåga att samarbeta.
När vi anställer kommer vi att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Ansvarig HR-konsult Hanna Digman, sommarpersonal.region-syd@polisen.se
Fackliga företrädare
Polisförbundet Amelie Wångklev Jönsson 0733–741088.
ST Johan Källström 0702791146
SACO-S region Syd Carina Ivarsson, 070-148 73 00.
Seko Polisen nås via Monica Veberg på tfn 070 - 549 11 35
Övrig information
Anställningsbenämning: Administratör
Arbetsort: Malmö, Helsingborg, Klippan, Kristianstad
Arbetstid: Varierar beroende placeringsort, kan i vissa fall innebära kvällar och helger.
Tillträde: enligt överenskommelse innan sommaren. Det finns även chans till förlängning efter sommaren med en timanställning
Funktion: Administratör reception
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: https://polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.