Sök

Lokalförvaltare

Organisation

Ekonomiavdelningen

Kommun

Kristianstad

Län

Skåne län

Utlyst

20 november 2024

Ansök senast

04 december 2024

Referensnummer

A686.280/2024

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polismyndigheten är inne i en expansiv fas, därför behöver nya polisstationer byggas och standarden på flera lokaler höjas. Myndigheten äger inte några lokaler utan hyr istället cirka 1,5 miljoner kvadratmeter. Lokalförsörjningsenhetens uppdrag är att säkerställa att myndigheten har ändamålsenliga lokaler på kort och lång sikt. Lokalförsörjningsenheten finns i hela landet och består av tre sektioner: förvaltning, projekt och utveckling.

Fastighetsförvaltningssektionen ansvarar för drift och underhåll i befintligt lokalbestånd och har kontinuerlig dialog med hyresvärdar och polisens verksamheter som använder lokalerna. Sektionen är organiserad i sex grupper: Syd, Väst, Öst, Stockholm, Bergslagen och Nord/Mitt. Grupperna ansvarar för respektive geografiskt område vilket också inkluderar nationella avdelningar. Lokalförsörjningsenheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning. Läs mer om ekonomiavdelningen

Arbetsbeskrivning

Som lokalförvaltare säkerställer du att lokalerna är verksamhetsanpassade och kostnadseffektiva avseende ditt lokalbestånd. Du ansvarar för att förvalta, samordna och utveckla befintligt lokalbestånd.
Rollen innebär många kontaktytor och du samarbetar med såväl andra lokalförvaltare, fastighetsstrateger, projektledare som jurister och ramavtalsleverantörer. Du samarbetar vidare med inköps- och serviceenheten, IT-avdelningen och säkerhetsavdelningen. Som lokalförvaltare agerar du kravställare gentemot hyresvärdar och leverantörer samt har en god dialog och bygger långsiktiga relationer med övriga interna verksamheter.

Arbetsuppgifter är i huvudsak följande, men andra uppgifter kan också förekomma:

  •        Utifrån hyresgästperspektiv säkerställa lokalerna är verksamhetsanpassade
  •        Arbeta i budget- och uppföljningsarbetet avseende ditt lokalbestånd
  •        Driva mindre investeringsinitiativ samt delta i projektgrupper vid större ombyggnationer/ lokalanpassningar
  •        Offertframtagning, kostnadsuppskattningar och avrop från ramavtalsleverantörer
  •        Framtagandet av hyres- och serviceavtal
  •        Besvara lokalförsörjningsfrågor samt agera rådgivande gentemot verksamheten
  •        Arbeta för att lagstiftning och arbetsmiljökrav uppfylls i lokalbeståndet, i samråd och med stöd från verksamheten

Resor ingår i arbetet, främst inom region Syd men kan förekomma även nationellt.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  •        Yrkes- och/ eller akademisk utbildning (t.ex. teknisk förvaltare, fastighetsingenjör) alternativt annan utbildning kombinerad med relevant erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
  •        Mångårig erfarenhet från en liknande roll, exempelvis som förvaltare eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer relevant
  •        B-körkort
  •        Mycket god förmåga att uttrycka dig på svenska, såväl i tal som i skrift
  •        Då anställningen är placerad i säkerhetsklass krävs svenskt medborgarskap. 

Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:

  •        Erfarenhet av projektledning, framförallt mindre ombyggnationer/lokalanpassningar
  •        Erfarenhet av byggentreprenader
  •        Goda kunskaper och erfarenhet av hyres- och serviceavtal
  •        Erfarenhet av fastighetssystem
  •        Erfarenhet och kunskap av LOU
  •        Goda IT- kunskaper, exempelvis av Officepaketet
  •        Goda ekonomiska kunskaper, företrädesvis inom inköp, budgetering, upphandling eller motsvarande

Personliga egenskaper
Arbetsuppgifterna ställer krav på att du tycker om att ge god service, är relationsskapande och självständigt driver arbetet framåt med fokus på att lösa problem. Du är flexibel, har förmåga att omprioritera i arbetet vid behov och trivs i en miljö med högt tempo där den ena dagen inte är den andra lik. Vidare är du en god kommunikatör och trivs med att samarbeta samt har en solidarisk inställning till de beslut som fattas. Utöver det ställer rollen krav på att du är strukturerad och noggrann.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef:
Magnus Jönsjö, magnus.jonsjo@polisen.se.

Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult:
Pamela Vongaribo, pamela.vongaribo@polisen.se

Fackliga företrädare

Fackliga företrädare

Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10

SACO, nås via Polisens växel 114 14

SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27

ST, nås via Polisens växel 114 14

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidare med 6 mån provanställning
Arbetsort: Kristianstad
Arbetstid: Flexibel arbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Lokalförvaltare

Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryteringsprocesser. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen. Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Besvara följande urvalsfrågor som en del av din ansökan här: (pdf, 533 kB)

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vid annonsering på Platsbanken (Arbetsförmedlingen) kan följande text användas alternativt länka till annonsen på polisen.se. Gå in på polisen.se och sök fram den aktuella annonsen, spara ner urvalsenkäten, fyll i den och bifoga den i mailet med din ansökan/ditt CV”.

De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.

Vid användning av kompletterande bedömningsmetoder såsom tester, arbetsprov eller liknande skrivs även det in under övrigt så att det framgår i annonsen.

Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät via e-post till jobb.na@polisen.se senast onsdagen den 4/12. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummerA686.280/2024 i mailets ärendemening.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.

Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Vad tycker du om polisens webbplats?

Vad tycker du om polisens webbplats?

Hjälp oss bli bättre genom att svara på våra frågor. Undersökningen genomförs av Web Service Award (WSA) och tar några minuter.

Ja, jag vill svara nu hos WSA

Answer in english

Använd inte enkäten för tips, anmälan eller personliga ärenden.

Så hanterar vi ditt svar