Behörighetshandläggare till it-avdelningen, Stockholm
Är du redo för en större uppgift? Vill du arbeta med it-behörigheter där du kan göra skillnad på riktigt? Vi söker nu en tekniskt kompetent behörighetshandläggare med förmåga att samarbeta och utveckla vår verksamhet.
It-avdelningen
KommunStockholm
LänStockholms län
Utlyst16 januari 2025
Ansök senast06 februari 2025
ReferensnummerA017.043/2025
Arbetsplatsbeskrivning
Som en av 1300 anställda på it-avdelningen är du delaktig i ett viktigt samhällsuppdrag med många spännande verksamhetsområden och en möjlighet att göra skillnad på riktigt.
Behörighetscenter består av ca 18 medarbetare som är placerade på olika orter i Sverige. Denna tjänst avser placering i Stockholm och arbetet sker i huvudsak på plats. Resor kan förekomma i tjänsten.
Utöver vårt friskvårdsbidrag arbetar Polismyndigheten aktivt med att skapa goda förutsättningar för att utöva friskvård, där du får fri tillgång till utrymmen för träning och återhämtning. Varje vecka har du även möjlighet att träna en timme under arbetstid. Andra förmåner finner du här: https://polisen.se/jobb-och-utbildning/jobba-hos-polisen/det-har-erbjuder-vi/
Arbetsbeskrivning
Behörighetscenter ansvarar för att besluta om behörigheter till polisens it-system. Arbetet innebär samarbete med andra avdelningar i myndigheten och kräver en god dialog med medarbetare och chefer i verksamheten. Inom ramen för uppdraget arbetar Behörighetscenter ständigt med att automatisera och effektivisera arbetssätt för att gynna myndighetens kärnverksamhet. Vi söker nu medarbetare som kan driva dessa effektiviseringsprocesser.
Du kommer bland annat att arbeta med:
- Besluta om behörigheter för myndighetens 40 000 medarbetare
- Stötta användare i behörighetsfrågor
- Föreslå och driva teknisk utveckling för effektivisering
- Samverka med andra avdelningar i förändring- och utvecklingsarbete
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
- Gymnasial utbildning alternativt motsvarande kunskap förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig
- Mycket god kunskap i svenska, både i tal och skrift
- Minst 1 års erfarenhet inom it, inhämtad de senaste 3 åren, av liknande arbetsuppgifter som arbetsgivaren bedömer relevant för tjänsten
- Erfarenhet av att driva förändringsarbete inom it, t ex. utveckling/förbättring av processer, automatisering eller liknande
Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
- Arbetslivserfarenhet inom offentlig verksamhet
- Goda kunskaper i ärendehanteringssystem
- Erfarenhet av att arbeta med systemförvaltning/systemteknik
- Erfarenhet av att arbeta med verksamhetsutveckling
I din ansökan behöver du beskriva dina tidigare uppdrag så utförligt som möjligt. Ge exempel på hur du utfört uppgifterna och vilket ansvar du har haft i dessa.
Anställningen kräver svenskt medborgarskap
Personliga egenskaper
Vi söker dig som är engagerad, nyfiken och har en drivkraft att skapa verksamhetsnytta. Du behöver vara serviceinriktad, strukturerad och kunna prioritera det som är viktigast för helheten. Du har ett högt självledarskap och har lätt för att samarbeta, är kommunikativ och kan hantera många kontaktytor.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktpersoner
Har du frågor om uppdraget eller rekryteringsprocessen är du välkommen att ta kontakt via tfn. 010-563 77 09.
Har du frågor om rekryteringsprocessen? Välkommen att kontakta HR-konsult, Carina Rosvall, carina.rosvall@polisen.se, tfn 076-110 39 85.
Fackliga företrädare
Polisförbundet: Sofia Ask, tfn 010-563 87 10
SAC-S Avdelningarna: nås via Polisens växel 114 14
SEKO Polisen: Karna Tillheden, tfn 010-561 66 27
ST, Tom Johnsson 076-947 00 30
Övrig information
Arbetsort: Stockholm
Anställningsform: Tillsvidareanställning som inleds med provanställning om 6 månader
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Behörighetshandläggare
I denna rekrytering kommer löpande urval/intervjuer att ske.
Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning
Ansökan
Från och med maj 2024 använder vi inte personligt brev i våra rekryterings-processer. Vi ber dig istället att bifoga ditt CV där du tydligt beskriver på vilket sätt du uppfyller efterfrågade kvalifikationer och meriter kopplat till aktuell rekrytering. Du kan se den kompletta kravprofilen i jobbannonsen.
Utöver CV behöver du även besvara ett antal urvalsfrågor som en del av din ansökan. Dessa frågor utgår från aktuell kravprofil och att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att eventuella krav ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.
Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät (pdf, 231 kB)via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 6 februari 2025. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A017.043/2025 i mailets ärendemening.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi dig att du skickar din ansökan uppmärkt med annonsens referensnummer via brev till adressen: Polismyndigheten, Registratorskontoret, 106 75, STOCKHOLM, eller kontakta ansvarig HR-konsult.
Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering.
Du kan läsa mer om vår hantering av personuppgifter på www.polisen.se/personuppgifter/rekrytering
Din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Varmt välkommen med din ansökan!