Sök

Administratör Halmstad

Organisation

Polisregion Väst

Kommun

Halmstad

Län

Hallands län

Utlyst

10 december 2024

Ansök senast

24 december 2024

Referensnummer

C224073/2024

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polisregion Väst består av Hallands län och Västra Götalands län. Verksamheten i regionen är organiserad i fem polisområden: Fyrbodal, Halland, Skaraborg, Storgöteborg och Älvsborg som tillsammans är indelade i 16 lokalpolisområden. Vidare finns det tre regionala enheter: operativa enheten, underrättelseenheten och utredningsenheten, ett regionkansli samt nationella avdelningar som finns representerade i regionen för att ge stöd till polisverksamheten.

Polisområde Halland är ett av fem polisområden i polisregion Väst med huvudsäte i Halmstad. Polisområde Halland sträcker sig över sex kommuner och är indelat i fyra lokalpolisområden: Halmstad, Falkenberg, Varberg och Kungsbacka. På polisområdesnivå finns en utredningssektion och ett polisområdeskansli.

Lokalpolisområde Halmstad ingår i polisområde Halland. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.

Vi söker nu dig som är intresserad av ett tidsbegränsat vikariat fram till slutet av augusti som administratör i vår reception i Halmstad.

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Som administratör med inriktning mot reception är du myndighetens representant i kontakten med de besökare som kommer till polisstationen. I dina ansvarsområden och arbetsuppgifter ingår bland annat att:

  • Handlägga pass-/identitetskortsansökningar
  • Ta emot och hjälpa besökare i receptionen
  • Besvara inkommande telefonsamtal och mail
  • Anmälningsmottagning och hantering av hittegods
  • Hantera skrymmande och till viss del tunga gods
  • Övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter
  • Anmälningsmottagning

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Avslutad och godkänd gymnasieutbildning
  • Minst ett års arbetslivserfarenhet inom service och/eller administration som arbetsgivaren bedömer relevant
  • God datorvana och lätt för att lära dig nya IT-system
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska

  • Det är meriterande om du även har:

  • Tidigare erfarenhet från polisen eller av annan statlig verksamhet
  • Receptionsvana
  • Tidigare erfarenhet av arbete inom verksamhet som berör handläggning av resehandlingar
  • Kunskaper inom förvaltningsrätt och/eller inom offentlighets- och sekretesslagstiftning
  • Ytterligare språkkunskaper utöver svenska och engelska, gärna utomnordiskt språk

Personliga egenskaper
Uppdraget som administratör innehåller många kontaktytor och därför söker vi dig som har god samarbetsförmåga och har viljan att ge god service till allmänheten. Du är flexibel, strukturerad och har förmåga till att prioritera. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet.
Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt, ha ett gott omdöme och värna om allas lika värde, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Det är därför viktigt att du som person är lugn, empatisk och känner dig trygg med att hantera olika situationer som kan uppstå.

Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet.

Kontaktpersoner

Josefine Pettersson, HR-konsult
josefine-l.pettersson@polisen.se

Michaela Torsson, Rekryterande chef, Halmstad
114 14
michaela.torsson@polisen.se

Fackliga företrädare

Polisförbundet, SACO-S, ST inom Polisen och SEKO Polisen, Facklig representant
Nås via polisens växel 114 14

Övrig information

Arbetsort: Halmstad
Arbetstid: Vikariat. Skift, även helgtjänstgöring kan förekomma.
Tillträde: Efter överenskommelse
Funktion: Administratör

En förutsättning för att du skall kunna påbörja tjänsten är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen som sträcker sig över sammanlagt två veckor.

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.

Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg