Administratör HR till Malmö
Organisation
HR-avdelningen
KommunMalmö
LänSkåne län
Utlyst11 februari 2025
Ansök senast24 februari 2025
ReferensnummerC235028/2025
Arbetsplatsbeskrivning
Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Rekrytering och bemanning är en enhet inom HR-avdelningen vars kärnuppdrag är att stödja Polismyndigheten i kompetensförsörjning där vi möter verksamhetens behov av tillväxt och kompetens. Enheten ansvarar för att erbjuda ett professionellt, tillgängligt, rättssäkert, enhetligt och likvärdigt stöd inom rekrytering och bemanning. Enheten ansvarar även för den nationella introduktionsprocessen av nyanställda, chefsförsörjning samt myndighetens arbete med att attrahera rätt kompetens och behålla den kompetens vi redan har. Uppdraget att attrahera och behålla tar sin utgångspunkt i att stärka myndighetens arbetsgivarerbjudande med syfte att skapa en attraktiv arbetsplats. Enheten ansvarar dessutom för myndighetens personalarkiv.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Rekrytering och bemanning är en enhet inom HR-avdelningen vars kärnuppdrag är att stödja Polismyndigheten i kompetensförsörjning där vi möter verksamhetens behov av tillväxt och kompetens. Enheten ansvarar för att erbjuda ett professionellt, tillgängligt, rättssäkert, enhetligt och likvärdigt stöd inom rekrytering och bemanning. Enheten ansvarar även för den nationella introduktionsprocessen av nyanställda, chefsförsörjning samt myndighetens arbete med att attrahera rätt kompetens och behålla den kompetens vi redan har. Uppdraget att attrahera och behålla tar sin utgångspunkt i att stärka myndighetens arbetsgivarerbjudande med syfte att skapa en attraktiv arbetsplats. Enheten ansvarar dessutom för myndighetens personalarkiv.
Arbetsbeskrivning
Vi söker dig som brinner för administrativa processer och vill vara en del av ett team bestående av HR-konsulter på plats i Malmö och Kalmar. I teamet bidrar du med din expertis inom det administrativa området. Du ingår även i ett större sammanhang med övriga administratörer på enheten där du förväntas tillsammans med dem bidra där det bäst behövs för stunden. Det innebär att du ibland stödjer den region som finns i din närhet och i andra fall regioner/avdelningar på andra platser inom organisationen.
Vid behov ska du vara beredd på att stötta och avlasta kollegor i arkivuppdraget vilket innebär bland annat in- och utsortering av handlingar, utlämnande och sekretessprövning av handlingar samt svara på inkomna mejl i funktionsbrevlådan. Du kan också komma att stötta HR-konsulterna med viss rekryteringsadministration om det behövs. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av rekryteringsprocesser utan blir upplärd om det blir aktuellt.
Vid behov ska du vara beredd på att stötta och avlasta kollegor i arkivuppdraget vilket innebär bland annat in- och utsortering av handlingar, utlämnande och sekretessprövning av handlingar samt svara på inkomna mejl i funktionsbrevlådan. Du kan också komma att stötta HR-konsulterna med viss rekryteringsadministration om det behövs. Du behöver inte ha tidigare erfarenhet av rekryteringsprocesser utan blir upplärd om det blir aktuellt.
Kvalifikationer
Detta är en möjlighet för dig som har:
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att ta initiativ och driva dina processer mot uppsatta mål. Du är noggrann och har känsla för god struktur och genom detta effektivt leverera dina uppdrag i tid. Det är naturligt för dig att ständigt lyfta blicken, vara lyhörd och tillgänglig där det behövs samt anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån givna ramar för att möta kundens behov.
Den röda tråden i samtliga uppdrag du involveras i är intresset, viljan och drivet att medverka till att lyfta fram förbättringsförslag som kan leda till effektiva processer som ger mervärde åt de vi finns till för.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
- Lägst gymnasieutbildning/examen företrädesvis administrativ inriktning eller annan inriktning som arbetsgivaren bedömer relevant för uppdraget.
- Minst 5 års sammanhängande erfarenhet och vana av att ha stöttat chefer/kunder med olika former av dokument såsom t ex kontrakt/avtalsskrivningar
- Arbetat i en kundbemötande funktion/verksamhet
- Mycket goda kunskaper i svenska
- Viljan att utveckla rollen som administratör utifrån givna förutsättningar.
- Administrativ erfarenhet från offentlig verksamhet eller av arbetsgivaren bedömd likvärdig erfarenhet.
- Erfarenhet av att ha deltagit i utvecklingsarbete/processutveckling.
Det är meriterande om du även har:
Personliga egenskaper
För att lyckas i rollen behöver du ha förmåga att ta initiativ och driva dina processer mot uppsatta mål. Du är noggrann och har känsla för god struktur och genom detta effektivt leverera dina uppdrag i tid. Det är naturligt för dig att ständigt lyfta blicken, vara lyhörd och tillgänglig där det behövs samt anpassa dig och ditt arbetssätt utifrån givna ramar för att möta kundens behov.
Den röda tråden i samtliga uppdrag du involveras i är intresset, viljan och drivet att medverka till att lyfta fram förbättringsförslag som kan leda till effektiva processer som ger mervärde åt de vi finns till för.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.
Kontaktpersoner
Maria Morfiadaki, Gruppchef
maria.morfiadaki-papavramidi@polisen.se
Martin Brorsson, Gruppchef
0725-02 39 35
martin.brorsson@polisen.se
maria.morfiadaki-papavramidi@polisen.se
Martin Brorsson, Gruppchef
0725-02 39 35
martin.brorsson@polisen.se
Fackliga företrädare
Sofia Ask , Polisförbundet
010-563 87 10
SACO, Nås via Polisens växel
114 14
Monica Veberg, SEKO Polisen
0705-491135
Johan Källström, Fackförbundet ST
0702-791146
010-563 87 10
SACO, Nås via Polisens växel
114 14
Monica Veberg, SEKO Polisen
0705-491135
Johan Källström, Fackförbundet ST
0702-791146
Övrig information
Arbetsort: Malmö
Arbetstid: Dagtid med flexibel arbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör HR
Anställningsbenämning: Administratör
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar någon av kontaktpersonerna innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvariga kontaktpersoner
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.
Arbetstid: Dagtid med flexibel arbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör HR
Anställningsbenämning: Administratör
Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar någon av kontaktpersonerna innan du går vidare med din ansökan.
Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvariga kontaktpersoner
En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.
Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.