Sök

Administratör inom reception och resehandling

Organisation

Polisregion Syd

Kommun

Lund

Län

Skåne län

Utlyst

18 oktober 2024

Ansök senast

28 oktober 2024

Referensnummer

C214586/2024

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polisområde Södra Skåne
Polisområde Södra Skåne är ett av polisområdena i region Syd. Det geografiska området omfattar 16 kommuner. Polisområde Södra Skåne är indelat i fem lokalpolisområden: Eslöv, Kävlinge, Lund, Trelleborg och Ystad. Inom polisområdet finns även en utredningssektion, en utredningsjoursektion och ett områdeskansli.

Lokalpolisområde Lund
Lokalpolisområde Lund ingår i polisområde Södra Skåne. Inom lokalpolisområdet finns det ingripande- och brottsförebyggande verksamhet, utredningsgrupper samt stöd och service.

Arbetsbeskrivning

Som administratör med inriktning mot reception och resehandling är du myndighetens representant i kontakten med allmänheten. Receptionen är en multireception där du tar emot besökande och ger upplysningar och service i olika ärenden. Dina ansvarsområden och arbetsuppgifter innefattar bland annat

  • handläggning av pass-/identitetskortsansökningar
  • anmälningsmottagning
  • besvara inkommande telefonsamtal och mail
  • hantering av delgivningar, hittegods och beslag
  • diarieföring
  • övrigt förekommande administrativa arbetsuppgifter

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:
  • svensk gymnasieexamen alternativt utländsk gymnasieexamen som är översatt och validerad av UHR
  • minst 6 månader sammanhängande arbetslivserfarenhet i närtid inom service, där arbetet inneburit personliga möten, som arbetsgivaren bedömer relevant
  • god förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska i tal och skrift
  • god datorvana och erfarenhet av att använda dator och olika IT-system i ditt arbete

  • Det är meriterande om du även har:
  • erfarenhet av arbete inom verksamhet som berör handläggning av id-/resehandlingar
  • arbetslivserfarenhet från statlig myndighet
  • receptionsvana
  • utomnordiska språkkunskaper, utöver engelska, där du kan använda dig av språket i din yrkesutövning

Personliga egenskaper
Uppdraget som administratör innehåller många kontaktytor och därför söker vi dig som har god samarbetsförmåga och har viljan att ge god service till allmänheten. Du har förmåga att växla mellan olika arbetsuppgifter och göra lämpliga prioriteringar i arbetet. Arbetstempot är ofta högt, vilket även ställer krav på stresstålighet och flexibilitet.

Som representant för Polismyndigheten förväntas du agera professionellt och värna om allas lika värde, vilket skall avspeglas i ditt förhållningssätt och bemötande. Det är därför viktigt att du som person är lugn, empatisk och känner dig trygg med att hantera olika situationer som kan uppstå.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Isabelle Wandeby, HR-konsult
isabelle.wandeby@polisen.se

Ulrika Jeppsson, Rekryterande Chef
0730859569
ulrika.jeppsson@polisen.se

Fackliga företrädare

Leif Östberg, Polisförbundet
010-561 69 84

Monica Veberg , Facklig företrädare Seko Polisen
070-549 11 35

Carina Ivarsson, SACO-S region Syd
070-148 73 00

Johan Källström, ST inom Polisen
070-2791146

Övrig information

Arbetsort: Lund
Arbetstid: Veckoplanerad arbetstid, dagtid där även kvällstjänstgöring förekommer
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Administratör reception

En förutsättning för att du skall kunna påbörja tjänsten är att du blir godkänd och certifierad på den obligatoriska nationella internutbildningen.

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg