Sök Mina sidor

Serviceman inom fastighetsunderhåll och internservice

Organisation
Polismyndigheten
Kommun
Solna
Län
Stockholms län
Utlyst
22 maj 2025
Ansök senast
04 juni 2025
Referensnummer
C257295/2025

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Serviceenheten har det samlade ansvaret för funktionerna fordonsservice, utbildningsservice till polisutbildningarna, internservice och drift av polisens utbildningsplats Sörentorp samt myndighetens fordonsförsörjning och interna trafiksäkerhetsarbete. I uppdraget ingår att samordna, utveckla och effektivisera verksamheten inom respektive ansvarsområde.
Serviceenheten är en del av Polismyndighetens ekonomiavdelning.

Vi söker en serviceman till gruppen utbildningsservice som vill arbeta hos oss som timanställd vid behov. Gruppen består av tolv personer där du kommer vara delaktig i att ge det stöd som krävs för utbildningar och möten, samt till de operativa avdelningar som bedriver sin verksamhet på området. Arbetsplatsen ligger naturskönt vid Edsviken, till stora delar i nationalstadsparken. Området inrymmer goda möjligheter till fysisk aktivitet både ute och inomhus och kommunikationerna är goda.

Arbetsbeskrivning

Som serviceman vid Serviceenheten består dina huvudsakliga arbetsuppgifter av:

  • Kundkontakt via disk eller kommunikation via telefon och mail
  • Fastighetsunderhåll, t ex felsökningar och mindre reparationer samt beställning av hantverkshjälp
  • Internservice, t ex återställning av konferens & utbildningslokaler, montering & underhållsarbeten, byte
  • Receptionsarbete vid behov

Det förekommer transporter med fordon som kräver B-körkort, samt arbetsuppgifter som innebär tunga lyft.
Arbetet genomförs såväl självständigt som i samarbete med kollegor. Ärenden följs upp och återrapporteras i ett internt ärendehanteringssystem. Arbetet är varierande och det finns stora möjligheter att utvecklas, utforma sitt arbete samt förbättra processer och rutiner.

Kvalifikationer

Vi söker dig som har:
  • Gymnasieutbildning eller motsvarande relevant erfarenhet
  • B-körkort för manuell bil
  • Erfarenhet och/eller intresse inom service mot liknande arbetsuppgifter, fastighetsunderhåll eller internservice i närtid och som arbetsgivaren bedömer relevant
  • God datorvana
  • God förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska

  • Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
  • Kunskap och/eller erfarenhet inom AV-utrustning (konferensteknik)
  • Kunskap och/eller erfarenhet av post- och godshantering
  • Kunskap och/eller erfarenhet inom lås och larm

Personliga egenskaper:
I den här rollen är det viktigt att du är ansvarsfull och tycker om att arbeta självständigt, men även att du samarbetar bra och är en god lagspelare. Det är viktigt att du har ett serviceinriktat förhållningssätt samt tycker om att lösa problem. För att trivas i rollen behöver du vara händig, strukturerad, med god förmåga att prioritera bland arbetsuppgifter.

Vi kommer lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Kontaktpersoner

Hanna Bergquist
hanna.bergquist@polisen.se

Therese Brandt, Gruppchef
therese.brandt@polisen.se

Fackliga företrädare

Sofia Ask, Polisförbundet
010-563 87 10

SACO, saco-s.avdelningarna@polisen.se

Karna Tillheden, SEKO Polisen
010-561 66 27

Jessica Stålenkrans , ST
010-563 32 66

Övrig information

Arbetsort: Solna
Omfattning: Timanställning
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Serviceman
Anställningsbenämning: Administratör

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg