Sök Mina sidor

Serviceman till Intern service i Eksjö och Jönköping

Organisation

Polismyndigheten

Kommun

Jönköping

Län

Jönköpings län

Utlyst

12 maj 2025

Ansök senast

23 maj 2025

Referensnummer

C253969/2025

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.

Polisområde Jönköping är indelat i tre lokalpolisområden; Höglandet (Eksjö), Södra Vätterbygden (Jönköping) och Värnamo, en utredningssektion samt ett kansli. Intern service tillhör organisatoriskt Jönköpings kansli, i gruppen finns idag totalt 10 st medarbetare.

Vi söker nu två servicemän till Intern service, en med placering i Eksjö och en med placering i Jönköping.

Arbetsbeskrivning

Som serviceman hos Intern service arbetar du främst med transport av fordon men även med kontorsservice, vaktmästeri och administration.

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Fordonsunderhåll och däckbyten. Transportera fordon till och från verkstad och besiktning samt enklare reparationer.
  • Arbete med kontorsservice, flytt av möbler, vaktmästeriarbete samt post, gods- och nyckelhantering.
  • Även administrativa arbetsuppgifter som bland annat innefattar orderhantering, fakturahantering, göra beställning samt lagerhållning är en del av det dagliga arbetet.

I lokalpolisområde Höglandet ingår 4 st polisstationer: Eksjö, Vetlanda, Nässjö och Tranås. I lokalpolisområde Södra Vätterbygden ingår 1 st polisstation: Jönköping. I lokalpolisområde Värnamo ingår 2 st polisstationer: Värnamo och Gislaved.

Som serviceman arbetar du emot samtliga stationer. Du kan också komma att arbeta i olika projekt rörande våra arbetsuppgifter och de tjänster vi utför åt den yttre verksamheten. Dessa projekt kan vara inom polisområdet eller inom Polisregion Öst.

Arbetet innebär varierande uppgifter, och du behöver vara fysiskt rörlig och kunna klara tunga lyft.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Gymnasieutbildning eller annan utbildning motsvarande gymnasium
  • Arbetslivserfarenhet från serviceyrke som innefattat kundkontakter i närtid till exempel från däckverkstad, vaktmästare eller annan arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer relevant
  • God förmåga att uttrycka dig på svenska i tal och skrift
  • God datavana
  • Körkort B

  • Det är meriterande om du även har:

  • Arbetslivserfarenhet av enklare fordonsreparationer i närtid
  • Erfarenhet av post- eller godshantering i närtid
  • Arbetslivserfarenhet av administrativt arbete såsom inköp och fakturahantering i närtid
  • Arbetslivserfarenhet av enklare lagerarbete i närtid

Personliga egenskaper

Som serviceman har du många kundkontakter både inom och utanför polisområdet, vilket kräver att du är serviceinriktad, har god samarbetsförmåga och är kommunikativ. Du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och anstränger dig för att leverera lösningar. Du arbetar självständigt vilket förutsätter att du kan ta egna initiativ, själv planera och strukturera dina dagar och är ansvarstagande. Du bibehåller lugnet och fokuserar på rätt saker även då arbetsbelastningen stundtals är hög. För att trivas och bli framgångsrik i rollen är du en problemlösare som är händig och praktiskt lagd.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Patrick Clarin, Rekryterande chef
010-566 75 79
patrik.clarin@polisen.se

Viktoria Axelsson, HR-konsult
elin-viktoria.axelsson@polisen.se

Fackliga företrädare

Seko Polisen; Monica Veberg 070-549 11 35, Polisförbundet Region Öst; Sara Walters 010-566 66 75, sara.walters@polisen.se, Saco-S Region Öst; saco-s.regionost@polisen.se och ST Region Öst; st.region-ost@polisen.se

Övrig information

Anställningsbenämning: Administratör
Placeringsort: Eksjö eller Jönköping
Arbetstid: Dagtid flex. Arbete på obekväm arbetstid kan förekomma vid behov.
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Serviceman

Ansök genom att bifoga ditt CV. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande

Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg