Sök Mina sidor

Serviceman till Regionkansli Syd - post och godshantering

Organisation
Polismyndigheten
Kommun
Malmö
Län
Skåne län
Utlyst
08 september 2025
Ansök senast
22 september 2025
Referensnummer
C273642/2025

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift? Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället.
Vi söker nu en serviceman till vårt team med placering i Malmö. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Beskrivning av arbetsplats
Polismyndigheten organiseras i sju regioner, ett antal gemensamma avdelningar samt ett kansli. Polisregion Syd består av fem polisområden, tre regionala enheter samt ett kansli som lyder direkt under regionpolischefen.

Verksamhetsstöd servar hela myndigheten samt de externa myndigheterna på Rättscentrum (Åklagarmyndigheten och Ekobrottsmyndigheten) med kontorsservice, kopieringsarbeten, felanmälningar, post och gods samt vaktmästeriuppdrag. Vi sköter Kundcentrum, post- och godshanteringen samt service och underhåll på alla polishus i orten Malmö, men vissa arbetsuppgifter sträcker sig även inom regionen.

Tjänsten är placerad vid vårt Verksamhetsstöd som lyder under regionkansliet.

Arbetsbeskrivning

Du kommer att arbeta med hantering av både inkommande och utgående post och gods. Vi har ett högt inflöde och flera leveranser dagligen som hanteras både internt och gentemot våra externa samarbetspartners. Det ingår administrativa arbetsuppgifter och viss samordning i hanteringen av post och gods, även frågor och beställningar inkommer via e-post.

Verksamhetsstöd arbetar med den interna servicen gentemot våra medarbetare och samarbetspartners. Vi arbetar med vaktmästeriuppdrag, post och godshantering samt driver ett Kundcentrum, du arbetar främst i ditt huvuduppdrag inom post- och godsmottagningen, men ska kunna arbeta över gränserna inom gruppen vid behov. Du som medarbetare är med i utvecklingsarbeten för att driva verksamheten framåt.

God fysik krävs i arbetet då det dagligen hanteras stora mängder paket och tunga lyft förekommer.

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:
  • Godkänd gymnasieutbildning
  • Minst 2 års yrkeserfarenhet med fysiska kundkontakter
  • Goda kunskaper i svenska språket tal och skrift
  • B-körkort för manuellt växlat fordon
  • Erfarenhet av att använda datorn som arbetsverktyg.

  • Vi ser det som meriterande om du utöver ovan även har:
  • Kunskap och erfarenhet inom post- och godshantering
  • Erfarenhet av administration
  • Vana av att hantera handtruck
  • Röntgenutbildning inriktning post och gods.

Personliga egenskaper
Det är viktigt att du är van vid att arbeta i team och att du har god samarbetsförmåga. Du behöver även vara självgående och kunna ta initiativ i och med att det förekommer ensamarbete.
Du är flexibel och har lätt för att skifta mellan olika arbetsuppgifter och du sätter kundens behov främst och är alltid service-minded. Då arbetsbelastningen kan variera behöver du vara stresstålig och ha förmåga att prioritera mellan arbetsuppgifter.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personliga egenskaper.

Kontaktpersoner

Marie Jönsson, Rekryterande chef
010-56 139 08
0730-55 73 98
marie-a.jonsson@polisen.se

Karin Lindström, HR-konsult, rekrytering och bemanning
karin.lindstrom@polisen.se

Fackliga företrädare

Henrik Arvidsson, Polisförbundet
070-560 19 04

Monica Veberg , Seko Polisen
070-549 11 35

Carina Ivarsson, SACO-S region Syd
073-348 37 10

ST nås via Polisens växel 114 14

Övrig information

Arbetsort: Malmö
Arbetstid: Dagtid med flextid
Tillträde: snarast, enligt överenskommelse
Funktion: Serviceman
Anställningsbenämning: Administratör

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och observera att dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via Polisens rekryteringsstöd Visma Recruit.
Rekryterande chef är tillgänglig för frågor fr o m vecka 38.
Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

Om du vill komplettera din ansökan vänder du dig till ansvarig HR-konsult.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Polismyndigheten är Sveriges största myndighet. Vi erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling.
Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på: polisen.se/erbjudande
Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansökan sker via polisens rekryteringsverktyg