Sök

Serviceman/administratör till Servicecenter Uppsala

Organisation

Polisregion Mitt

Kommun

Uppsala

Län

Uppsala län

Utlyst

22 april 2025

Ansök senast

30 april 2025

Referensnummer

A261.309/2025

Arbetsplatsbeskrivning

Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen.

Är du redo för en större uppgift? Vi söker nu en serviceman/administratör till Kansligrupp 3 i Polisområde Uppsala. Hos oss kommer du tillsammans med engagerade och trevliga kollegor utvecklas och få erfarenheter för livet, samtidigt som ditt arbete bidrar till att öka tryggheten och minska brottsligheten i Sverige.

Polismyndigheten har ca 40 000 medarbetare och består av sju polisregioner, elva nationella avdelningar samt ett kansli. I Polisregion Mitt ingår Gävleborg-, Uppsala- och Västmanlands län. Region Mitt har drygt 2500 anställda och är indelad i tre polisområden och åtta lokalpolisområden.

Polisområdets kansli består av 3 grupper. Grupp 1 innehåller administrativa funktioner så som utbildningsfrågor, lokaler, controller, aspiranter, tillväxt och arbetsmiljö. Grupp 2 innehåller mer operativa funktioner som planerare, samordnare inom utredning och lagföring, brottsförebyggande åtgärder m.m. Grupp 3 består av servicecenter och har hand om vaktmästeriet, post- och godshantering, uniformshantering, behörigheter, systematiskt brandskyddsarbete och all hantering av intern service för samtliga medarbetare inom PO Uppsala.

Polisområdeskansliet har ett övergripande ansvar för personalplanering, arbetstidsfrågor, utbildningsfrågor, uppföljning av verksamhet, beredningsstöd till ledning och stöd till ledning i lokalt arbete gällande lokaldrift, fordon, utrustning, IT och vapen. Frågor som rör intern service övergripande för Polisområdet ligger inom kansliets ansvarsområde.

Arbetsbeskrivning

I din roll som serviceman i servicecenter väntar många olika arbetsuppgifter, servicecenter är navet inom den interna servicen i PO Uppsala. Som medarbetare inom servicecenter arbetar du med vaktmästeriuppgifter, varubeställningar, felsökningar, post- och godshantering, nyckelhantering, fakturahantering, tjänstekort samt, post- och godshantering. Vi utför alla former av service inom PO Uppsala. Arbetet innefattar många olika arbetsuppgifter och stor flexibilitet och närvaro i hela PO Uppsala. Resor i tjänsten kan förekomma samt tunga lyft.

I din roll som serviceman säkerställer du att våra fastigheter hålls i gott skick och du stöttar övrig verksamhet med arbetsuppgifter som främst innefattar vaktmästeri och att ge intern service. Du blir en av den interna servicen i PO Uppsala

Huvudsakliga arbetsuppgifter:

  • Vaktmästeriuppgifter som enklare fastighetsunderhåll
  • Felanmälningar till fastighetsägare
  • Flytt av inventarier, byte av lysrör och lampor, uppsättning och montering av möbler, möblering av möteslokaler etc.
  • Bevakning av funktionsbrevlådor
  • Beställningar och påfyllning av utrustning och förbrukningsmaterial
  • Viss avfallshantering
  • Post – och godshantering
  • Viss fakturahantering
  • Behörigheter och tjänstekort
  • Nyckelhantering

Det kan tillkomma andra arbetsuppgifter utöver de ovan nämnda.

Kvalifikationer

         Detta är en möjlighet för dig som har:

  • Avslutat gymnasium med fullständiga betyg eller annan utbildning motsvarande gymnasieexamen
  • B-körkort – manuell växel
  • Minst två års arbetslivserfarenhet i närtid inom fastighetsskötsel eller liknande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant.
  • Goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift
  • God vana av att använda dator som arbetsredskap i närtid


Det är meriterande om du även har:

  • Erfarenhet av arbetsuppgifter inom fastighet, företrädelsevis arbetsuppgifter som innefattar inköp, skötsel eller lås och larm.
  • Minst ett årsarbete med arbete inom intern service med administrativt ansvar, kontorsservice eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
  • Erfarenhet av IT-baserade ärendehanterings- eller affärssystem
  • Ytterligare körkortsbehörigheter så som till exempel BE, C

        Personliga egenskaper:

Arbetsuppgifterna ställer krav på att du har ett representativt förhållningssätt och kan arbeta serviceinriktat. Du samarbetar och samverkar väl med både interna och externa samarbetspartners. Arbetet kräver att du har en förmåga att kommunicera på ett tydligt och pedagogiskt sätt samt att du har intresse, vilja och förmåga att hjälpa andra och leverera lösningar. Arbetsuppgifterna ställer krav på att du är självgående och ansvarstagande med god förmåga att planera och strukturera ditt arbete. För att trivas och bli framgångsrik i rollen är du en problemlösare, serviceinriktad och är händig och praktiskt lagd.

Vi kommer lägga stor vikt vid den personliga lämpligheten.

Kontaktpersoner

Carina Blair
Gruppchef Kansli 3 PO Uppsala
070-595 01 61
carina.blair@polisen.se

Ebba Jonasson
HR-konsult
ebba.Jonasson@polisen.se

 

Fackliga företrädare

ST inom Polisen
Cecilia Fredlund 
Telefon: 010-5676199
E-postadress: cecilia.fredlund@polisen.se

Polisförbundet
Ulrica Aldén
Mobiltelefon: 0730-290 453

Fackliga företrädare för SEKO och SACO nås via vår växel 114 14

Övrig information

Anställningsbenämning: Administratör
Arbetsort: Uppsala
Arbetstid:  Veckoplanerad 5:2
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Serviceman

 

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna nedan. Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. 

Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.
Svara på urvalsfrågorna direkt i mejlet med ansökan.


Urvalsfrågor:

-Har du avslutat gymnasium med fullständiga betyg eller annan utbildning motsvarande gymnasieexamen?

-Har B-körkort – manuell växel?

-Har minst två års arbetslivserfarenhet i närtid inom fastighetsskötsel eller liknande erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant? Beskriv kortfattat

-Har du goda kunskaper i svenska, i både tal och skrift?

-Har du god vana av att använda dator som arbetsredskap i närtid?

-Har du erfarenhet av arbetsuppgifter inom fastighet, företrädelsevis arbetsuppgifter som innefattar inköp, skötsel eller lås och larm? Beskriv kortfattat

-Har du minst ett årsarbete med arbete inom intern service med administrativt ansvar, kontorsservice eller annan erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig? Beskriv kortfattat?

-Har du erfarenhet av IT-baserade ärendehanterings- eller affärssystem?

-Har du ytterligare körkortsbehörigheter så som till exempel BE, C?

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.

Vid användning av kompletterande bedömningsmetoder såsom tester, arbetsprov eller liknande skrivs även det in under övrigt så att det framgår i annonsen. 

Välkommen med din ansökan i form av CV och uvalsfrågorna via e-post till jobb.mitt@polisen.se senast den 30/04-2025. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A261.309/2025 i mailets ärendemening. 

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering

 

Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Polismyndigheten

Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. 

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

 

 

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mejl från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster.

Sök jobbet

Ansök via e-post