Sök

Chefssekreterare/-ledningsstöd till rikspolischefen

Organisation

Rikspolischefens kansli

Kommun

Stockholm

Län

Stockholms län

Utlyst

13 december 2024

Ansök senast

03 januari 2025

Referensnummer

A749.317/2024

Arbetsplatsbeskrivning

Är du redo för en större uppgift?
Polismyndigheten är Sveriges största myndighet med ca 40 000 medarbetare över hela landet. Hos oss får du möjlighet att bidra till Polisens uppdrag – att öka tryggheten och minska brottsligheten i samhället. 

Rikspolischefens kansli, RPCK, utgör ett stöd och arbetar med strategisk rådgivning till rikspolischefen och biträdande rikspolischefen. RPCK koordinerar avdelningarna i syfte att stärka Polismyndighetens samlade förmåga till strategisk samordning. RPCK är även myndighetens kontaktpunkt mot Regeringskansliet (Justitiedepartementet).  

Den person vi nu söker sorterar organisatoriskt under förvaltningschefen men arbetsleds främst av rikspolischefen och biträdande rikspolischefen. 

Arbetsbeskrivning

Som chefssekreterare/ledningsstöd arbetar du nära rikspolischefen och biträdande rikspolischefen som administrativt stöd. Du har en viktig koordinerande roll där dina arbetsuppgifter främst kommer bestå av att planera kalendrar, möten och resor. Rollen innefattar många kontaktytor både internt och externt med andra myndigheter. Vidare kommer du att ingå i ett gemensamt nätverk bestående av andra chefssekreterare i syfte att främja samarbete och öppna upp för utbyte av erfarenheter. 

Resor kan förekomma i arbetet. 

Kvalifikationer

Detta är en möjlighet för dig som har:

  • gedigen erfarenhet av motsvarande arbetsuppgifter i närtid som arbetsgivaren bedömer relevant
  • relevant erfarenhet av administrativt stöd på strategisk nivå
  • relevant erfarenhet av mötesadministration
  • goda kunskaper i Microsoft Office
  • mycket goda kunskaper i svenska i tal och skrift 

Anställningen kräver svenskt medborgarskap

Det är meriterande om du även har:

  • relevant erfarenhet från arbete inom statlig myndighet eller annan offentlig verksamhet
  • verkat i en roll som förutsätter många interna och externa kontaktytor

Personliga egenskaper
Vi söker dig som kombinerar servicekänsla och ett strukturerat förhållningssätt med trygghet och hög integritet. Du kommer att arbeta i en dynamisk miljö vilket kräver att du är flexibel, har ett gott omdöme och har förmågan att prioritera under snabbt förändrade omständigheter. Då rollen innebär stora kontaktytor såväl inom som utanför myndigheten krävs en mycket god förmåga att samarbeta, knyta kontakter och arbeta i team. 

Vi kommer lägga mycket stor vikt vid dina personliga egenskaper

Kontaktpersoner

Har du frågor om uppdraget är du välkommen att kontakta rekryterande chef: Martin Valfridsson, martin.valfridsson@polisen.se 

Har du frågor gällande rekryteringsprocessen kontakta ansvarig HR-konsult: Johanna Karlsson, johanna-s.karlsson@polisen.se 

Fackliga företrädare

Polisförbundet, Sofia Ask, tfn: 010-563 87 10
SACO, nås via mejl saco-s.avdelningarna@polisen.se
SEKO Polisen, Karna Tillheden, tfn: 010-561 66 27
ST, Tom Johnsson 076-947 00 30

Övrig information

Anställningsform: Tillsvidareanställning
Anställningsbenämning: Administratör
Arbetsort: Stockholm
Arbetstid: Förtroendearbetstid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Funktion: Chefssekreterare

Ansök genom att bifoga ditt CV (vi vill inte ha något personligt brev) och besvara urvalsfrågorna. (pdf, 289 kB)Frågorna utgår från kravprofilen för den här rekryteringen och dina svar ligger till grund för det urval som sker i processen. Att besvara frågorna är en förutsättning för att din ansökan ska anses komplett.

Vänligen notera att krav och eventuella meriter ska vara uppfyllda vid ansökningstillfället.

De uppgifter du lämnar i samband med din ansökan kan användas för att kontakta dig, få information och kallelser samt eventuella anställningshandlingar.

Välkommen med din ansökan i form av CV och enkät (pdf, 289 kB) via e-post till jobb.na@polisen.se senast den 3 januari 2025. Ansökningar till denna befattning kommer endast tas emot via den mailadress som anges i annonsen. Märk din ansökan med referensnummer A749.317/2024 i mailets ärendemening. 

Har du skyddade personuppgifter, referenser eller liknande information som du själv bedömer som skyddsvärd rekommenderar vi att du kontaktar ansvarig HR-konsult innan du går vidare med din ansökan.

En anställning hos Polismyndigheten kan komma att inledas med en provanställning om sex månader.

Vi ställer höga krav på våra medarbetares säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Säkerhetsprövning med registerkontroll enligt säkerhetsskyddslagen (2018:585) genomförs innan beslut om anställning fattas. Med anställning följer en skyldighet att krigsplaceras. Läs mer om krigsplacering och säkerhetsprövning under https://polisen.se/krigsplacering och https://polisen.se/sakerhetsprovning

Polismyndigheten kommer att behandla dina personuppgifter i enlighet med reglerna i EU:s dataskyddsförordning (2016/679) och annan tillämplig dataskyddsreglering. Läs mer om vår hantering av personuppgifter på https://polisen.se/personuppgifter/rekrytering

Din ansökan är en allmän handling enligt offentlighetsprincipen.

Polismyndigheten 

Polismyndigheten erbjuder dig en arbetsplats som stimulerar till mångfald, kreativitet och personlig utveckling. Läs gärna om våra förmåner som anställd hos polisen på https://polisen.se/erbjudande

Vi bedriver vår verksamhet enligt vår värdegrund: engagemang, effektivitet och tillgänglighet. Som medarbetare inom polisen agerar du för likabehandling. Det är en förutsättning för rättssäkerhet, rättstrygghet och för polisens legitimitet i samhället. Som företrädare för polisen respekterar du allas lika värde och skapar förtroende för polisen. 

Läs gärna mer om polisen och vår verksamhet på www.polisen.se

Varmt välkommen med din ansökan!

Vi undanber oss samtal och mail från dig som vill sälja annons- och rekryteringstjänster. 

Sök jobbet

Ansök via e-post