Sök

Mina sidor

På Mina sidor kan du följa status på ditt ärende. Du kan även komplettera ärenden på ett säkert, enkelt och snabbt sätt.

Du som anmält ett brott till polisen kan följa status på ditt ärende på Mina sidor. Det är endast målsägaren, det vill säga den som blivit utsatt för brottet, som kan se ärendet. Du kan också följa status på komplettering av din polisanmälan.

Mina sidor är under utveckling

Mina sidor är under utveckling, vilket innebär att det just nu bara går att följa vissa typer av ärenden. Mina sidor utvecklas kontinuerligt och kommer på sikt innehålla mer funktionalitet och information. 

Logga in på Mina sidor

Ärenden du kan följa på Mina sidor

Du som anmält ett brott kan se status på följande polisanmälningar:

  • Stöld
  • Inbrott
  • Bedrägeri
  • Skadegörelse
  • Parkeringsskada
  • Förlustanmälningar

Om du anmäler brott via e-tjänst visas status direkt. Sker anmälan på annat sätt behöver den registreras innan status blir synlig på Mina sidor.

Frågor och svar om Mina sidor

Hur loggar jag in?

Mina sidor finns på polisens webbplats och du loggar in med e-legitimation. För att kunna logga in måste du ha fyllt 18 år.

Logga in på Mina sidor

Vad kan jag göra på Mina sidor?

Mina sidor är under uppbyggnad och vi kommer att introducera mer funktionalitet med tiden. Just nu kan du se status på polisanmälningar för stöld, inbrott, bedrägeri, skadegörelse, parkeringsskada och förlustanmälan.

Hur länge sparas ärenden?

På Mina sidor hittar du polisanmälningar som är gjorda sedan två år tillbaka i tiden, men inte äldre än så.

Kan jag få en kopia på min anmälan på Mina sidor?

Ja, du kan ladda ner en kopia på din polisanmälan på Mina sidor. Du kan även ladda ner beslut om att inte inleda eller lägga ner en förundersökning när det är aktuellt. Om du har en digital brevlåda skickar vi dokumenten även dit.

Du får ett temporärt ärendenummer när du har gjort en e-anmälan. Först efter några dagar ersätts ärendenumret med ett diarienummer på Mina sidor. Du kan behöva diarienumret när du kommer i kontakt med till exempel ditt försäkringsbolag.

Mina kontaktuppgifter är fel, hur gör jag?

Ibland behöver vi komma i kontakt med dig i pågående ärenden. Det är därför viktigt att vi har rätt kontaktuppgifter till dig. Som postadress använder vi alltid den adress du är folkbokförd på hos Skatteverket. Om du nyligen flyttat kan vi uppdatera ärendet med din nya adress. Om dina kontaktuppgifter är felaktiga, kan du meddela de rätta uppgifterna till din polisregion. Klicka på länken längre ner, välj polisregion och fyll i formuläret.

I polisregionens kontaktformulär under rubriken Vad gäller din fråga? väljer du Annat ärende. Ange diarienummer och att det gäller en polisanmälan.

Kontaktuppgifter till våra polisregioner

Jag har tekniska problem, vad gör jag?

Tekniska problem med BankID

Om du har problem med att logga in kan du kontrollera om det finns driftstörningar hos BankID. Om det inte finns driftstörningar och du fortfarande har problem kan du avvakta och försöka igen vid ett senare tillfälle.

Om problemet kvarstår kan du gå till elegitimation.se där det finns länkar till de olika e-legitimationsutfärdarnas webbplatser. Där finns de vanligaste problemen och lösningarna beskrivna och du kan också läsa om hur du skaffar, skyddar och spärrar ditt BankID.

Tekniska problem på Mina sidor

Om du upplever tekniska problem eller om någon information skulle vara fel på Mina sidor ring polisen på 114 14. 

Hur behandlas mina personuppgifter?

Det finns många situationer där polisen behöver behandla personuppgifter. 

Så hanteras personuppgifter

Vanliga situationer när polisen behandlar personuppgifter